lördag 15 september 2007

59th Emmy Awards

Bästa...

Komedi
30 Rock
Entourage
The Office
Two And A Half Men
Ugly Betty

Jag håller på Ugly Betty även om jag tror på att 30 Rock vinner.

Drama
Heroes
The Sopranos
House
Grey's Anatomy
Boston Legal

Svårt. Jag tror ändå att The Sopranos slutar med flaggan i topp och kniper detta priset framför Heroes.

TV-film
9/11 Twin Towers
Longford
Why I Wore Lipstick to My Mastectomy
The Ron Clark story
Bury me heart at wounded knee

Your guess is as good as mine... Jag har inte sett någon av filmerna. 9/11 Twin Towers kanske?

Miniserie
Broken Trail
Prime Suspect: The Final Act
The Starter Wife

The Starter Wife har jag hört mycket gott om.

Manliga huvudroll komedi
Alec Baldwin - "30 Rock"
Steve Carell - "The Office"
Ricky Gervais - "Extras"
Tony Shalhoub - "Monk"
Charlie Sheen - "Two and a half men"

Att Charlie Sheen överhuvudettaget vart nominerad i denna kategori går över mitt förstånd? Steve Carell eller Baldwin vinner.

Manliga huvudroll drama
James Gandolfini - "The Sopranos"
Hugh Laurie - "House M.D"
Denis Leary - "Rescue Me"
James Spader - "Boston Legal"
Keifer Sutherland - "24"

Också svår. Jag hoppas att James Gandolfini eller Hugh Laurie vinner men jag tror nog ända att Gandolfini tar hem segern.

Manliga huvudroll miniserie eller film
Jim Broadbent - "Longford"
Robert Duvall - "Broken Trail"
William H. Macy - "Nightmares and Dreamscapes: From the stories of Stephen King"
Matthew Perry - "The Ron Clark Story"
Tom Selleck - "Jesse Stone: Sea Change"

Duvall!

Kvinnliga huvudroll komedi
America Ferrera - "Ugly Betty"
Tina Fey - "30 Rock"
Felicity Huffman - "Desperate Housewives"
Julia Louis-Dreyfus - "The new Adventures of old Christine"
Mary-Louise Parker - "Weeds"

Mary-Louse Parker måste vinna! Jag blir iofs. inte jättebesviken om America Ferrera vinner...

Kvinnliga huvudroll drama
Patricia Arquette - "Medium"
Minnie Driver - "The Riches"
Edie Falco - "The Sopranos"
Sally Fields - "Brothers & Sisters"
Mariska Hargitay - "Law & Order: SVU"
Kyra Sedgwick - "The Closer"

Vad är grejen med Kyra Sedgwick, är hon verkligen bra? Jag tycker mest att hon grimaserara och ser konstig ut.

Kvinnliga huvudroll miniserie eller film
Queen Latifah - "Life Support"
Debra Messinger - "The Starter Wife"
Helen Mirren - "Prime Suspect: The Final Act"
Mary-Louise Parker - "The Robber Bride"
Gena Rowlands - "What if God Where the Sun?

Helen Mirren tar "tyvärr" detta pris, men jag hoppas på Debra Messinger.

Manliga biroll komedi
Jon Cryer - "Two and a Half Men"
Kevin Dillon - "Entourage"
Neil Patrick Harris - "How I Meet Your Mother"
Jeremy Piven - "Entourage"
Rainn Wilson - "The Office"

Let's hug it out bitch!

Manliga biroll drama
Michael Emerson - "Lost"
Michael Imperioli - "The Sopranos"
T.R. Knight - "Grey's Anatomy"
Masi Oka - "Heroes"
Terry O'Quinn - "Lost"
William Shatner - "Boston Legal"

Dött lopp mellan "Hiro" och "Ben". Men måsta man välja... PS. "Boston Legals" tredje nominering! Är den verkligen så bra, har jag missat något? DS.

Manliga biroll miniserie eller film
Edward Asner - "The Christmas Card"
Thomas Haden Church - "Broken Trail"
Joe Mantegna - "The Starter Wife"
Aidan Quinn - "Bury My Heart at Woundede Knee"
August Schellenberg - "Bury My Heart at Woundede Knee"

Ole dole doff...

Kvinnliga biroll komedi
Conchata Ferrell - "Two and a Half Men"
Jenna Fisher - "The Office"
Elizabeth Perkins - "Weeds"
Jaime Pressly - "My Name is Earl"
Holland Taylor - "Two and a Half Men"
Vanessa Williams - "Ugly Betty"

Jaime Pressly!!11!!elva!1

Kvinnliga biroll drama
Lorraine Bracco - "The Sopranos"
Rachel Griffiths - "Brothers & Sisters"
Katherine Heigel - "Grey's Anatomy"
Sandra Oh - "Grey's Anatomy"
Aida Turturro - "The Sopranos"
Chandra Wilson - "Grey's Anatomy"

Jag är mera en "House M.D" människa så jag har ingen koll på "Grey's Anatomy" och "Brothers & Sisters" är inte min kopp Te.

Kvinnliga biroll miniserie eller film
Toni Collette - "Tsunami: The Aftermath"
Judy Davies - "The Starter Wife"
Samantha Morton - "Longford"
Anna Paquin - "Bury My Heart at Wounded Knee"
Greta Schacchi - "Broken Trail"

Ole dole doff...

Underhålling, musik eller komediprogram
The Colbert Report
The Daily Show
Late Night with Conan O'Brien
Late Show with David Letterman
Real Time with Bill Maher

Jon Stewart <3!

Reality tävlingsprogram
The Amazing Race
American Idol: The Search for a Superstar
Dancing with the Stars
Project Runway
Top Chef

Jag har undvikit de flesta av dessa program. Men det får väl bli "The Amazing Race", även om jag inte såg storheten i denna serie när den gick på Kanal 5 för ett tag sedan.

00:00 natten mellan söndag och måndag drar galan igång på Star! med röda mattan Själva prisutdelningen börjar vid 02:00.

Inga kommentarer: