fredag 21 september 2007

The Wire eller The Sopranos?

The Wire är bättre än The Sopranos. Jag har länge gått och velat fram och tillbaka, Sopranos eller The Wire? Men just nu sitter jag och längtar efter kvällens avsnitt. Jag kan tyvärr inte säga samma sak om Sopranos en söndagseftermiddag vid 16:30 tiden. The Wire känns fortfarande nytt och fräscht, Sopranos gör inte det.


Förra avsnittets duvjakt gick som bekant inget vidare.

Tro inte att jag ogillar Sopranos, jag skulle inte för mitt liv kunna missa ett avsnitt, men det känns ändå som det pirrar lite mera i kroppen när jag bänkar mig framför ett nytt avsnitt av The Wire. Nu är det bara dryga 6h kvar till det andra avsnittet... and counting.

(bild via här)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oavsett hur bra jag kan tycka andra serier är så finns det inte någon som spelar i samma klass som the wire. Det är det bästa som har visats på TV och jag tror aldrig det kommer komma något som kan bräcka the wire.

andros sa...

Jag kan ändå tycka att det är liiiite buskisvarning på vissa av scenerna som handlar om politik i årets säsong. De känns inte riktigt klockrena emellanåt.

Det märks att manusförfattaren George Pelecanos inte gillar politik.

Men visst är The Wire en alldeles underbar serie. En av tidernas bästa. Defenitivt platsar denna på min topp-5 lista över vilka serier som är bäst.