tisdag 13 november 2007

Supernatural säsong 2!

SVT har gjort det igen! De har lämpat över en bra serie på SVT24. Denna gång blev det Supernatural som fick ta på sig skamstocken och masa sig över till systerkanalen. Vi vet alla hur det gick för populära Vita Huset som blev flyttad till SVT24. Mer än halverade tittarsiffror.

Men nu när besvikelsen har lagt sig hoppas jag att vi är ett par tittare som blir glada av att återse Supernatural igen ikväll(!?) 22:30SVT24. Det var bara rena turen att jag såg att Supernatural har säsongspremiär ikväll för jag avfärdade nämligen (R)epris markering i SVT2 tablån som en repris från säsong 1. Men det visade sig vara repris från kvällens sänding på SVT24.

In My Time of Dying - S02 E02
Sam (Jared Padalecki), Dean (Jensen Ackles) and John (Jeffrey Dean Morgan) were left for dead after the Demon plowed a semi into the Impala.
Now, one of the Winchesters hovers between life and death as the surviving family must face an old and powerful adversary.
cwtv.com.
EDIT 13:36: Jag ser även att Anna Thunman skriver om detta i sin blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Great minds think alike ;)
Men visst är det upprörande. Jag blir tokig på alla kanaler som bara "nähä, det funkade inte, då slänger vi in det nån annanstans". Eller som TV3 och The Riches, det var ju ännu värre. Usch och fy för kortsiktigheten inom tv-media.

andros sa...

Sure thing! :P

Förra säsongen av Supernatural har jag för mig gick på måndagar vid 22:00 tiden. Hade det varit för mycket begärt att upprepa det denna säsong? Tydligen...

Ja, The Riches som utgår, min favorit Battlestar Galactica som sänds på en omöjlig tid på femman, Dexter vid 23:00 på TV6 osv. Listan kan göras lång, men just nu står The Riches högst upp på listan över det som gör mig smått förbannad.