tisdag 13 november 2007

Hin håle himself, Dexter mfl.

Hin håle himself fick mig att fastna framför TV3 en stund igårkväll. Jag talar såklart om Ty Pennington. "Extreme Home Makeover" är som en bilolycka man, kan inte låta bli att titta. Det finns något väldigt olustigt över denna serie som jag har svårt att sätta ord på. Ickeordet Mäh! som vissa tidningsmakare är förtjust över att använda kanske passar bäst in.
Det var sig likt. Fattig amerikansk familj med en hoper ungar som bor i ett omöjligt hus. Sjukdom. Ensamtående förälder. Mögel. Naturkatastrofer. Cancer. Död. Pest å pina. Det enda i denna serie som gör mig glad är hur snittsigt de bär in alla "nyinköpta" varor i huset, ettiketten är ALLTID vänd åt rätt håll, dvs. åt kameran.

Boston Tea Party blev väldigt plumpt igår, ett självbekräftelseprogram och de som skulle bekräfta sig själva var F&F. Men det var kul att vi äntligen fick se det omtalade klippet från presskonferensen med Zlatan och Lagerbäck.

Dexter gör mig aldrig besviken. Gårdagens avsnitt var det bästa hitintills. Den falske isbilsmördaren knäcktes under press och vi fick veta vilken som är den riktiga. Svaret var rätt under våra näsor i ett par avsnitt och när det framkom att det var Debras pojkvän.

Nog om detta... Jag vill slutligen bara berätta att alla sci-fi fans skall slå sig ned framför Kanal 5 på lördag (01:45). Då visar de nämligen Scream Awards 2007.

3 kommentarer:

Ell sa...

Jaa, Scream Awards! :D Det där gjorde min dag! (Som för övrigt varit ganska crappy, så jag behövde det!)

andros sa...

Synd bara att det går så sent :( Det hade varit bättre om de hade sänt CSI: Miami reprisen efter Scream Awards istället för före.

Anonym sa...

Ser jättemycket fram emot nästa Dexter avsnittet. Blev jätterädd på slutet, stackars Debra...