måndag 12 november 2007

Fjärrkontrollen tryckte på paus i helgen

Även om jag avgudar min dumburk är det ibland skönt att ta paus från den. Nu helgen har jag i princip bara sett någon enstaka nyhetssändning och Myhtbusters igårkväll. Det är allt. Och jag saknde det inte. Då. Men nu är nu och nu ser jag fram mot en ny härlig tv-vecka! Ahh... just det. Jag fick äntligen tummen ur, jag gick och hyrde Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan. Den var allt vad jag hade hoppats på och lite till.



Kanal 5 och TV3 goes banans!


Det har hänt mycket ute i den stora vida världen. Kanal 5 har köpt in Gossip Girl. Plus att TV3 har köpt in Pushing Daisies, Chuck, Moonlight, Terminator: The Sarah Connor Chronicels och Kanal 5 har gjort ett par inköp till: Big Shots, Aliens in America, Big Bang Theory. kanal5.se. Mycket att smälta. Jag återkommer senare med vilken kanal som har (enligt mig) gjort de bästa inköpen.


Senaste nytt om strejken

Just nu finns det bara en bra sida om strejken: 2007 Writers Guild of America strike.

Ikväll skall det kul att slå sig ned framför ett nytt Dexter avsnitt. Dexter är verkligen ljuspunkten en grå och trist november måndag.

PS. Jag har inte bestämt mig för om jag skall börja skriva mina "Vad är det på tv idag?" inlägg. Just nu känns det inte som om jag skall börja göra det igen. DS.

3 kommentarer:

Johannes sa...

Men "Vad är det på TV idag?" var ju jättebra! Fast det viktigaste för mig är att få veta när olika serier har premiär så jag kommer inte gråta blod.

Anonym sa...

"Vad är det på TV idag" var ganska meningslöst. Finns tv-tablåer för det ändamålet. Bättre med egna reflektioner och tv-nyheter gemene man inte finner själv.

andros sa...

johannes:

Det är lite enklare att hålla koll på när nya serier (på de "svenska kanaler") startar. Och nu när det börjar lacka mot jul är det rätt tunt med nya serier, vilket gör det ännu lättare att hålla sig ajour. Vilket i sin tur inte blir jobbigt i längden.

anonym:

"Vad är det på TV idag" var ganska meningslöst. Både ja och nej tycker jag så här i efterhand när jag ser tillbaka på det jag har skrivit.

Utan att spendera en hel förmögenhet kan vilken svensson som helst skaffa sig 100-tals kanaler och mina "Vad är det på TV idag" inlägg såg jag bara som ett komplement att hitta rätt bland alla kanaler. Förutsatt att min smak passar in dvs.

Jag gjorde även dessa inlägg för min egen skull också. Nu när jag har slutat har jag missat ett par avsnitt av mina favorit serier bara för att jag har glömt bort när de sänds. Men det är som sagt inte värre än att ladda ner det man missar.