fredag 13 april 2007

Lista!

Jag hitta denna tv-utmaning på Anna Thunmans blogg.

TV-serier jag följt som liten: TV-serien V, jag var bara 4-5 år när den serien gick och jag vet inte hur mina föräldrar kunde låta mig se den serien? Det är fortfarande ett mysterium :) MacGyver, Mission Impossible (1988-1990 års version), Dallas, Falcon Crest, Nöjesmassakern, Solstollarna och diverse olika barnprogram.

TV-serier jag följt som tonåring: Beverly Hills, Baywatch (Jag var nog ensam om att tycka att Erika Eleniak var hetare än vad Pamela Anderson var), Seinfeld, Bullen. Och i gränslandet mellan tonåring och barn kollade jag i smyg på Disneyklubben (1992-1993) med Eva Röse, Johan Petterson och Alice Bah.

TV-serier jag följt som yngre vuxen: Expedition Robinson, Simpsons, Arkiv X, Star Trek; Voyager, SPUNG. Buffy följde jag slaviskt från avsnitt 1 som kom i Sverige någon gång under 2000, på den tiden innan man kunde få tag på tidigare säsonger på dvdboxar eller ladda ned det ifrån nätet (om man inte visste hur man gjorde, jag visste det inte då). Nu är det en fjäder i hatten om man säger att man gillar Buffy. Men vilka var verkligen fan av serien från allra första början? (Jag tyckte till och med att filmen från tidigt 1990-tal var bra)

TV-serier jag följt som lite mindre ung vuxen: Futurama, Southpark, King of The Hill, en period var jag helt såld på ”vuxen tecknat”. Sopranos, Oz, That 70 Show, Allt möjligt och omöjligt på MTV: Jackass, The Osbournes, Viva la bam, Celebrity Deathmatch osv.

TV-serier jag följer nu som gubbe: Ugly Betty (jag älskar Betty<3), Stargate Sg-1, Stargate Atlantis, Supernatural, Battlestar Galactica, Entourage, Lost, Greenwing, Life on mars, House, Doctor Who + alldeles för många till.

TV-serier jag aldrig tittar på: Såkallade stora svenska dramaproduktioner som i slutändan oftast är pretentiöst dynga med inslag av buskishumor.

TV-serier jag inte fattar: Arrested Development (jag verkar inte vara ensam om att inte fatta den serien, jag känner mig lite lättad) En serie som gick på SVT2 för ett par år sedan om ett gäng franska studenter som bodde i en korridor. Jag började nästa hacka tänder i frustration över hur menlös den serien var.

TV-serie jag hade velat följa men aldrig hunnit se: Firefly. Alla tre CSI serierna, jag kan se ett avsnitt då och då men det finns allt som oftast annat som lockar att se på istället. Inte direkt tidsbrist men Dexter och Heroes, jag har inte Canal Plus. För att nämna några.
TV-serie som blev rejält pajig: Alldeles för många.

TV-serie som kändes fin: Red Dwarf och Lexx. Kärlek i scf-fi format för hela slanten!

TV-serier jag äger på box: Säsong 1 av Simpsons. Thats it!

TV-serier jag mest längtar efter att se: Jericho, The9 (skall vara rätt dålig men jag skall se den ändå), The Tudors, + ett dussintal (nåja) Sci Fi Channel producerade serier.

Hur är din lista?

Inga kommentarer: