lördag 28 april 2007

Humor Fredag!



Studio Tore

Inte min kopp Te - Ett passande engelskt uttryck till en engelsk serie, nämligen "The Catherine Tate Show". Jag vill minnas att jag inte heller gillade den förra humorserien hon var inblandad i "Big Train". Tänk vad lätt det är att glömma saker och ting.

Alla skämt och sketcher som Catherine Tate gör i "The Catherine Tate Show" gör Matt Lucas och David Williams 10 gånger bättre i "Little Britain". De två serierna är förövrigt väldigt lika varandra, båda är sketch baserade med lustiga figurer. Men som sagt grabbarna bakom "Little Britain" gör det 10 gånger bättre.

Om "The Catherine Tate Show" var en stor besvikelse var "Sverige dansar och ler bättre". Men det höll ändå inte samma höga standard som förra veckan. Jag brukar ha väldigt svårt för Magnus Betnérs humor men sketchen när han var en vinkypare var rolig. Och Tore kom tillbaka i segmentet Studio Tore. Annars lös Henrik Schyfferts humor igenom rätt rejält i detta avsnitt. Det vill säga knäppa slanguttryck för kroppsfunktioner. ex. Ison: Nej nu skall jag gå och bygga en björn.

Ikväll är det dags för Lisa Kudrows serie "The Comeback" igen. Det missar du väl inte hoppas jag?

Inga kommentarer: