torsdag 26 april 2007

Entertainment Now

Har du någon/några person på TV som du stör dig på? Ja jag tänkte väl det. Vi kan väl alla komma överens om att vi hatar "Extreme Home Makeovers" Ty Pennington, om inte, skriv i gästboken varför just han skulle vara så himla förträfflig. Men åter till ämnet. De personerna jag skall ta upp huserar i det brittiska nöjesprogrammet "Entertainment Now" som går varje fredag på Kanal5.

Jag vet att syftet med "Entertainment Now" är att ironisera över det som händer i Hollywood med omnejd. Men de två, vilka det nu än är, som förmedlar nyheterna på "Entertaniment Now" får Radiosportens ibland syrliga radioprogram Arkiverat att framstå som rena rama söndagsskolan.

Vads om än görs och sägs i kändisvärlden skojas bort. Storfilmer som alla gillar sågas vid fotknölarna. CD-skivor som säljer som smör i solsken är dåliga. Kändisar som för en gångs skull gör något vettig med sitt kändisskap skrattas det åt.

"Entertainment Now" vet inte om de vill skoja om eller förmedla nöjesnyheter, istället blir det en salig blandning av de båda. Den bittra tonen är nog inte fejkad. De är bittra över att de misslyckas med att vara ironiska, syrliga, skojiga och skämtsamma.
Men var inte bittra över det, det är en svårslagen bedrift att misslyckas så kapitalt!

2 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Jag tycker absolut inte Ty Pennington är särskilt förträfflig, men jag stör mig inte så mycket på honom heller. Han bara är. Jag kanske har lärt mig att filtrera bort det mesta av hans forcerade ljudvolym kanske. Då stör jag mig mer på Martha Stewart. Yäck.

andros sa...

Jag skall nog också försöka lära mig att filtrera ut Ty men det är svårt. En lätt hysterisk man med en stor megafon har lätt för sig att göra sig hörd.

Martha Stewart ja... Min kära mor kläckte ur sig en lysande kommentar om henne för ett tag sedan: Vad gör hon på riktigt då? ...efter att ha sett hennes program på TV. :)