måndag 27 oktober 2008

TV-krönika: 27 oktober 2008

* Vad fan sysslar Discovery med egentligen?! Ända sedan säsongtarten för ett par veckor sedan med avsnitt 100, "MacGyver"-specialen, har de kört med ett "vartannat system". Igår tillexempel körde de avsnitt 103 med Robert Lee (den amerikanska berättarrösten? ...jag har ingen koll) som berättarröst istället för avsnitt 102 med Robin Banks. Samma sak hände för två-tre veckor sedan också, att de fuckar upp avsnitten. Jag kan bara konstatera att Robin Banks är "Mythbusters" för mig, hans lite ironiska framtoning känns som ett bra sätt att varva ned på söndagskvällen med. Skärpning!

* Jag gillar verkligen James Nesbitt ("Kalla Fötter") men "Jekyll" igår på SVT tyckte jag inte levde upp till mina förväntningarna.

* Ikväll ser jag på: "Boston Tea Party", jag framhåller denna serie som bland det bäst F&F har gjort. Mycket tackvare att deras nyfikenhet och sett att se på vetenskap är mycket likt min egen. Jag har aldrig undrat hur långt jag har pissat i hela mitt liv (eller hur nu frågeställningen var) men direkt när jag hör frågeställningen vill jag veta det. På en gång!

*Ikväll ser jag inte på: "Volvo Ocean Race" Produktplaceradsponsorreklamtv

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med till 100& ang discovery. Jag vill ha gammla rösten! Nu!

andros sa...

Troligtvis är det bara något fel. Speciellt med tanke på att "fel" avsnitt visades.