söndag 19 oktober 2008

TV-krönika 19 oktober 2008

* Utöver "Dansbanskampen" och "Stjärnor på is" var lördagskvällen väldigt tunn. Själv valde jag "Stjärnor på is" och fick äntligen se den spexande Rafael Edholm åka ut - inte en dag för tidigt. Lagom är bäst. "Dansbanskampen" går i repriz om ett par timmar på ZVT1, zkall ze om det var något att ha eller om det bara var zkit.

* RECAP:

Sons of Anarchy - Fortsätter att utvecklas till det bättre och det var en glädjande nyheter att det blir en säsong till. Lite väl många korkade machogrejer, både från männen och kvinnorna i serien, men det får man stå ut med.

The Sarah Connor Chronicles - Nu när "Stargate Atlantis" och "Fringe" puttrar på och "Battlestar Galactica", som jag personligen har lagt på is, är de enda vettiga sci-fi serierna, känns Sarah Connor som en topp-serie som jag hoppas inte försvinner i första taget. Mera Cameron åt folket!

Little Britain US - Sval kritik over there mest på grund av att amerikanarna inte verkar tåla när någon Britt driver med hur feta och vapengalna de är. Själv tycker jag att denna installation av "Little Britain" är helt okej. Men de har fortfarande inte skippat applådmaskinerna!

Star Wars: The Clone Wars - Den här tv-serien har allt en sådan här genre skall ha. Action. Välgjorda animeringar. Okomplicerad handling. Lättsmält story - vilket i detta fall inte betyder att "Star Wars: The Clone Wars" är någon dussinserie.

Merlin - Jag kanske var lite väl hård i min bedömning av "Merlin" förra gången riktigt så illa är inte sceneriet och skådespelarna blir bättre för varje avsnitt. De är inte heller lika träiga som exempelvis skådespelarna i TV4:s "Robin Hood" är. SVT gjorde helt rätt i att köpa in denna serie. Bara de tablålägger den på en vettig tid så...

Ikväll: "Ashes to Ashes", "Stor i Japan" och "Mythbusters".

3 kommentarer:

DanielM sa...

Har du tittat på Sci-Fi Channels nya serie Sancuary? Själv tycker jag den är helt ok, och kommer fortsätta titta, även om jag inte hjular av lycka av den.

DanielM sa...

Hmm, saknas ett t där någonstans, Sanctuary skall det vara.

andros sa...

Nope... det har jag inte. Men det låter bekant? Och när jag går in på Sanctuary hemsida ser jag varför, Amanda Tapping är ju med i den serien! Jag hade planer på att se den serien när jag först hörde talas om den men det föll i glömska. Man kanske skall ta och se ett avsnitt eller två av den.

Tack för tipset!