tisdag 21 oktober 2008

TV-krönika: 21 oktober 2008

* Lite sent... men jag måste bara kommentera senaste "Gossip Girl" avsnittet. Ä n t l i g e n har det tagit fart! Redan på förhand när jag läste om "Gossip Girl" såg jag fram mot en massa härliga catfights mellan Serena och Blair men vad hände? De blev bästa vänner?! Det blev istället killarna som stod för den mesta dramatiken Men nu börjar det äntligen hetta till och det beror till stor del på introduktionen av Georgina Sparks. Och nu när Eric har kommit ur garderoben och Serena avslöjade sin hemlighet - ja det kan inte bli mycket bättre än så.

* 20:00 på måndagar är fortfarande veckans tightaste tid. Själv har jag gjort ett val: "Design: Simon & Tomas" - och nu skall jag tala om varför.

Livet i Fagervik - Svenskt, förhållandevis bra drama, men nej... Det lockar mig inte lika mycket som tex. reprisen av "Saltön" som går på söndagar.

Vetenskapens värld - Oftast intressanta reportage/program som man skulle kunna lägga ned lite mera möda på att följa men det rinner ut i sanden för min del.

Matakuten - Hade det inte varit för Carola Magnusson hade jag nog följt detta program.

Färjan - Fördomsteve. Allt är gjort redan i del 1. Sedan späs det bara på. Ser jag på "Färjan" gör jag det bara för att säkerhetschefen Anitas skull, hon har en cool personlighet. (Kan man inte slänga in henne i "Matakuten" istället för Carola? Och samtidigt lära ungjävlarna lite vett? Jag tänker främst på all den skit som Melker fick ta igår när någon rev ned hans förslagslåda.)

Simpson - Ett ord: Repris. Två ord: Rep Ris. Tre ord: Re Pr Is.

Alla andra kanaler lämnar walkover och med uteslutningsmetoden har vi bara TV3:s Simon & Tomas kvar.

* Jag har inte nämnt "Kobra". "Kobra" är, bra alla borde se på "Kobra". Nästa vecka handlar det om vatten. Missa inte det.

* Ikväll: Nu när "I ditt ansikte" har slutat för säsongen (för visst måste det komma tillbaka nästa år?) är "Morgonsoffan" det roligaste just nu som Sverige har att erbjuda, givet varje onsdagskväll. Och senare under kvällen "Rosenberg: Amerikas val" på TV4.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men prison break! Premiärade igår!

andros sa...

Ja det stämmer ja. Men det tittar jag inte på. Det har bara inte blivit så.

En förklaring till det är att säsongerna är alldeles för ojämna. Och så gillar jag inte rollprestationerna. Bröderna Lincoln och Michael får Keanu Reeves att framstå som en glad och spexig typ. Peter Stormare saknar jag också han kunde gott ha varit med ett tag till.