torsdag 2 oktober 2008

TV-krönika: 2 oktober 2008

* Vad var "Misses lista" egentligen... eller vänta föresten, var det någon som såg det? Det gick på Kanal 5 igårkväll 21:55. Någon som tog det till sig? Jag tyckte bara att det var skruvat.

* Greys får mig att inse hur mycket jag saknar "House".

* Egentligen borde jag vara exalterad över att "Fringe" har premiär idag på Kanal 5 och det faktum att det krockar med "Heroes" på TV4. Kanske lite mera pepp över att "The Office" säsongstartar idag på Kanal 9 eller del två av det sevärda programmet "Hype" på SVT2. Men alla dessa ligger i lä för en man med runda glasögon, mustasch och ett brinnande intresse för kartor (får jag anta, varför skulle han annars göra detta program?). Jag pratar självklart om Gösta Ekman och hans 10 min långa program-serie om kartor, "Alla världens kartor", som skall visas på Kunskapskanalen i elva delar framöver mellan 22:50-23:00.

Inga kommentarer: