onsdag 5 mars 2008

TV-krönika: 5 mars 2008

* Både Koloniområdet Iris (säsongsavslutning förra veckan) och Sverige campar (premiär igår) tilltalar mig på samma sätt som att: "sitta ner och glo på folk". Det vill säga slå sig ner på en parkbänk eller ännu hellre på en uteservering och titta på alla männsikor som passerar. Ett billigt nöje som man kan ägna timmar åt. Sverige campar är verkligen fullt av folk som fascinerar mig. Allt ifrån Tåtte, mannen med den leopardfärgade kostymen som åker runt med en trimmad rullator med sina storslagna planer till alla såkallde "långliggare" som skrattar åt alla nybörjare som förgäves försöker backa med husvagnar och sätta upp förtält.

Sverige campar är verkligen "en bit ur verkligheten" och tillsammans med Koloniområdet Iris program som TV4+ skall lägga sitt krut på istället för att jaga tomtar, troll och spöken.

* House mötte äntligen sin överman igår. En polisman på krigsstigen. Det var bitterljuvt. Men jag tror nog ändå att House går segrande ur denna striden till slut.

* Tisdagar är en stark tv dag men onsdagar är ett snäpp bättre!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Koloniträdgården Iris är nog bland mest underhållande jag har sett på tv4...

andros sa...

Jag håller med dig. En genre som går under devisen "En bit av verkligheten" är aldrig fel.