måndag 17 mars 2008

TV-krönika: 17 mars 2008

* "On Tree Hills" hopp fyra år in i framtiden var precis lika krystat som när "O.C" Ryan Atwood började med cage fighting. Båda lysande Jump the Shark tillfällen. Och varför måste alla som blir rullstolbundna sunka ner sig till Vietnam-veteran nivå?

* "Erik & Mackan - Hela och rena" är den nya favoriten på söndagskvällen och gårdagens avsnitt var fullkomligt lysande! Runkbulle referensen när de satt och käkade kanelbulle i ett runkbås, Eriks maniska sökande efter sperma, vem har skitigast underliv kvinnor eller män? Och så vidare, skitig humor i min smak.

* F&F är äntligen tillbaka ikväll! Som jag har längtat. 21:55 på Kanal 5. "Lilla Al-Fadji" har premiär efteråt. Jag skall även se på "Design: Simon & Tomas" på TV3 20:00 - jag är lite svag för dessa herrar och deras hund Albert. Men det vågar jag knappt erkänna.

3 kommentarer:

Anna sa...

Lilla Al-Fadji, ska du se det?! Jag undrar vilken målgrupp kanal 5 tror att dom kan nå. Personligen tycker jag att hela konceptet suger som fan.

Anders Ollevik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
andros sa...

anders: F&F är Filip och Fredrik i min ordbok om inte annat skvallrar tiden och kanalen ,21:55 Kanal 5, att jag skall se det. :)

anna: Klart man måste se vad det är för något? Men redan efter ett par minuter började jag skruva på mig i tv-soffan. Sådan jävla dynga!!