söndag 2 mars 2008

TV-krönika: 2 mars 2008

* Gjorde inte Linda Bengtzings nya frisyr henne väldigt lik en blandning av fd. medeldistanslöparen Malin Ewerlöf och Carina Berg? Sibel var bäst, annars finns det inte mycket att säga om gårdagens Melodifestival.

* Jag hör Vasaloppet på teven i bakgrunden nu när jag skriver detta inlägg och jag kommer fram till att Jerry Ahrlin är en "mean son of a bitch" som skall staka sig igenom Vasaloppets 9 mil!

* Jag hade egentligen tänkt att bänka mig framför TV4 Science Fiction hela helgen men efter att det gick i stöpet bestämde jag mig för att"titta ikapp" på ett par serier som jag har blivit tipsad om, längtat efter och är nyfiken på. Och det blev som Galenskaparnas och After Shave säger, "En himla många program": Skins (säsong 2, 3 avsnitt), Ashes to Ashes (4 avsnitt), Breaking Bad (5 avsnitt) och två tv-filmer Knight Rider och Stargate: The Ark of Truth.

Mina tankar om dessa serier/tv-filmer kommer under början av nästa vecka.

9 kommentarer:

Anna sa...

hur har du fått tag stargate filmen? Jag har den själv, men jag har den inte "lagligt" so to speak...
Hur gör du för att lägga om ett youtube videoklipp?

andros sa...

Ingen skall ju egentligen ha den filmen. Den läckte ju ut ett par månader för tidigt. Den skall visst ha premiär någon gång i april... som tv-film/direkt på DVD alltså inte på bion om det är det du blir konfunderad över :)



"Lägga om ett youtube klipp" Hur menar du nu?

Anna sa...

jag menar lägga ut.

andros sa...

Jaha!

Hittar du ett klipp du gillar på youtube leta efter Embed rutan där det finns en lång rad kod sedan är det bara att markera ctrl+v och ctrl+c (klipp och klistra) direkt in i inlägget. Sedan kan man altid göra klippet mindre genom att ändra på "width" och "height" parametrarna.

andros sa...

Nej! ctrl+c sedan ctrl+v skall det vara :S

Anna sa...

är det verkligen så enkelt? Så det du säger är väl att jag ska kopiera url-adressen och klistra in det inlägg-fältet? och jag har faktiskt mac, ctrl funkar inte där :P...

andros sa...

Visst så enkelt är det!

Hmpf... Mac *tittar snett* Det enda de är bra på är design och att göra icke kompatibla program/applikationer ;)

Anonym sa...

Har du inte sett Breaking Bad än?

andros sa...

Ah! När man talar om trollen! Jag har just nu (och då menar jag bara för någon minut sedan) laddat ned två avsnitt av "Breaking Bad". Jag tänkte se på dem strax :)