fredag 29 juni 2007

Moore eller Spurlock?

Två av de främsta reality dokumentärfilmarna drabbade samman i min teve igår. Michael Moore med sin Bowling for Columbine och Morgan Spurlock med Morgan Spurlocks 30 dagar. Michael Moore vinner på K.O. Jag har sett Roger & Me halva Fahrenheit 9/11 (måste se hela... någon gång) och hans senaste film Sicko har premiär idag. Men jag är rätt säker på att Bowling for Columbine är och förblir hans mest kontroversiella film. Han är verkligen en nagel i ögat på hela det amerikanska etablissemanget.

Jag har blivit tipsad av Bunk att säsong 4 av The Wire är på gång i september.

Missa inte Tre Kärlekar ikväll!



Till sist...

Hoppas jag att Canal Digital får tummen ur och ger mig mina 4 veckor gratis tittande på Canal+ kanalerna. Idag (fredag) har det varit ett Dexter maraton som jag har missat...

Inga kommentarer: