måndag 11 juni 2007

Epitafios - Seriestarter och premiärer

Äntligen hade jag tid att se HBO Argentiska krimserie Epitafios igårkväll. HBO levererar som vanligt. Upplägget är suveränt! En styckad kropp hittas med ett medelande instoppat i magen, en hälsning från en mördare som vill ta hämnd på den förre detektiven Renzo Márquez, Dr. Laura Santini och den nu framlidne detektiven Benítez. Något har hänt i det förflutna som är tillräckligt hemskt för att locka fram det onda i en människa, men vad?

Missa inte denna serie!


Det är dags för ett par intressanta seriepremiärer inom kort:

Life on Mars, Säsongsstart SVT2 21:15 1 juli

Torchwood, Premiär TV4+ 21:00 24 juni - Spin-offen på Doctor Who, TV4+ kör två avsnitt på raken.

Top Gear, Säsonsstart Kanal9 21:00 12 juni

...och Weeds på TV3 eller det kanske var TV6? När? Ingen aning. Jag kan ha drömt det hela också. Jag får kolla upp det lite närmare.

4 kommentarer:

Robert Edlund sa...

Visst är det repris på Torchwood? Eller är det säsong 2?

andros sa...

Torchwood hade premiär den 22 oktober 2006 på BBC och säsong 2 kommer visst 2008. Så det är alltså säsong 1 vi får se på TV4+. Fast du kanske blandar ihop serien med någon annan?

Robert Edlund sa...

Jag fick för mig att det var på svensk TV jag hade sett Torchwood. Så var det naturligtvis inte. Det är en mycket bra serie. Fast jag tycker att Doctor Who är bättre.

andros sa...

Jaha okej. Jag har inte sett Torchwood tidigare så för mig blir det en ny bekantskap. Är bara serie hälften så bra som Doctor Who är jag nöjd.