söndag 6 maj 2007

Har du en tjock-tv ditt jävla fetto!

Min bästa vän har blivit ett skällsord, för att han är tjock. Och är man tv och är tjock då är man mindre värd. Min tv, en Philips 28´ bildrörs-tv med dubbla scartar, är av ett utdöende släkte. Redan har hans yngre bröder och systrar som både är större och modernare fått vika hädan på närmaste återvinningsstation. Bara för att de är tjocka, och är man tv och är tjock då är det kört.

Måste varje ny generation av tv-apparater alltid dra ner sina äldre släktingar i skiten? För 30-40 år sedan när tv-apparaterna till största del var svart-vita sa man inte att man hade en svart-vit tv. Man hade helt enkelt en tv sen var det bra med det. Men med intåget av färg-tv blev teven en svart-vit tv. För… Vem vill ha en svart-vit tv när man kan få en i färg? Jasså har du b a r a en svart-vit tv? Nu har alltså färgteven och dess yngre halvbror widescreenteven gått samma väg som den svart-vita teven.


Teknikutvecklingen går bara fortare och fortare vi behöver nog inte vänta 20-25 på nästa stora generationsbyte. Jag kan nästan se det framför mig, att jag om 15 år står och klappar om min tv som helt plötsligt återigen har blivit en platt-tv. För… Vem vill ha en platt-tv när man kan få en ***-tv? Jasså har du b a r a en platt- tv? Då kommer jag även att skänka en tanke åt tjockisen med dubbla scartar. För visst hade vi mycket kul ihop du och jag?

Inga kommentarer: