tisdag 8 maj 2007

Day Break - Svarta eller vita

© ABC

Day Break Kanal5s "Day Break" började i 180 knyck och sedan ökade det. Ingen skön lunk som i "Måndag hela veckan". Något som det slog mig rätt fort var hur Brett Hopper accepterar sitt öde. Jag skulle bli helt galen och vara villrådigt. Varför jag och hur skall jag göra nu? Men redan på det andra varvet av dygnet vet han att han måste göra sig av med bevis och ta andra vägar till jobbet för att klara sig undan. Men det misslyckas. Tredje dygnet misslyckas också. Fjärde dygnet? Det återstår at se.

Det är synd och skam att denna serie redan är nedlagd. Tretton avsnitt vart det, sex sändes på tv resten fanns att tillgå via ABCs hemsida. Jag kommer defenitivt att se näst avsnittet. Jag hoppas bara att vi får se upplösningen i det trettonde avsnittet.

Svarta eller vita Jag missade första avsnittet av denna kontroversiella serie förra veckan. Synd. Denna serie är både intressant och tänkvärd. Har ni missat handlingen? Kortfattat: svart familj blir vit och tvärtom för att se hur olika liv de lever och kontroverser uppstår. Efter att ha sett ett avsnitt kan jag säga att de svarta har mera fördomar men och andra sidan är de vita mera naiva.
Den enda som kommer undan med att sminka sig till en annan hudfärg med hedern i behåll är Bruno (mitten längst ned i de båda bilderna). Den som misslyckas helt är Brian (mitten längst upp i de båda bilderna). Släng på han ett par slitna loafers, ett par stentvättade för korta jeans och en träningsjacka med uppkavlade ärmar då skulle han passa in i vilken 1980-tals film som helst med den frisyren och mustaschen.


(black white bild via här)

Inga kommentarer: