torsdag 15 november 2007

Vad har hänt med torsdagarna?

Torsdag har så vitt jag vet alltid varit en av veckans bästa tv-dagar. Men inte just nu. Idag drar Solens mat (SVT1 20:00) igång igen för tredje gången. Den första säsongen var "matporr" med goda viner, ostar, pasta, pizza, korvar you name it... andra säsongen, samma veva en gång till. Och nu drar alltså säsong 3 igång. Och man kan börja undra om inte Bo Hagström har besökt alla små härliga pittoreska Italienska byar ännu?

Är man född och uppvuxen med Discoverys välproducerade program känns Vrakletarna (SVT10:30) mest som en axelryckning. Och nu när de har gått ut stenhårt med att de har hittat en 400 år gammal skorv, ja vad har man då at se fram mot? Ola 21:30 var habil underhållning. Carin 21:30 (SVT2) däremot är inte min kopp Te. Jag tycker att Carin Hjulström är alldeles för bittsk och "näbbgäddig" varje fråga hon ställer känns som ett ställningstagande om något som hon verkligen brinner för.

Tv4:as två timmar mellan 20:00-22:00 är inte helgjutna. Ett gott parti kan man slötitta på, Kalla Fakta intresserar mig inte om det inte handlar om något ämne som jag är intresserad av vilket det oftast inte gör. Och slutligen Medium, jag vet ett par andra serier som hade varit bättre att sätta in 21:00.

Traveler på Kanal 5 (21:00) har jag aktivt valt bort eftersom att serien gick i stöpet efter 8 avsnitt eller om det var 9? Varför sätta sig in i den serien? Före Traveler följer Kustbevakarna Väst (20:00). Är inte Zara Zetterqvist med så får det vara. TV3 tablå är som vanligt en öken. Jag tittar inte på Efterlyst och inte på Bones. Insider tittar jag på när det är något ämne som intresserar mig.

Men några ljusglimtar innehåller ändå torsdagstablån. Nu när Skins och The Office har säsongsuppehåll finns det äntligen tid för Jericho på TV4+ (22:00).

2 kommentarer:

Ell sa...

Torsdagar har totalt mist sin glans sen första säsongen av Dr Who tog slut på SVT. >_<

andros sa...

Precis så tycker jag också. Även om jag saknar Veronica Mars, Skins och nya avsnitt av The Office en hel del också.