söndag 25 november 2007

Sanningen Bakom... (Mat-Tinas jätteröv)

Konceptet är enkelt, att få kända svenskar att säga och göra konstiga saker. Och det fungerar faktiskt. Felix Herngrens Sanningen bakom är 30 minuter crazy-tv! Men på ett lagomt sätt. Ett svenskt sätt. Det blir aldrig tramsigt och pinsamnt med underbältethumor (well... kanske sketchen med Mat-Tina då) och liknande.

Felix Herngrens Sanningen bakom tillsammans med Peter Apelgrens Lycka till (kanallokal) som tydligen hela Sverige verkar ha fått upp ögonen för, som tur är, är i en liga för sig i dagens tv-humor Sverige.

Ett par tips också kan jag väl bistå med inför kvällen. Vetenskap: Atom (SVT1 22:55) ett program om atomens historia och betydelse som inte hånar oss normalintelligenta med allt för svåra ord och utlägg. Sagan om ringen (TV3 21:00) har du bott under en sten de senaste åren och missat denna moderna klassiker är det verkligen dags att du ser denna film. Mythbusters (Discovery 21:00) Baseboll myter. Och slutligen, mannen med jättesnabeln John Holmes delvis själbiografiska film The Wonderland Murders (TV6 22:00).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldrig gillat Felix Herngren men efter jag såg klippet när han diskuterade fildelning så hatar jag verkligen honom.
http://www.youtube.com/watch?v=BcNiphfeWk8

andros sa...

Ja jag såg det också när det begav sig. Men då hatar jag Bert Karlsson åsikter ännu mera. Men Bert behöver iaf. inte oroa sig. Vem fan laddar ner hans musik frivilligt?