torsdag 8 november 2007

Dålig smak™ - The Riches utgår

Anna Thunman skriver detta i sin blogg:

UPPDATERING 09.34: Uppmärksamma tittare och bloggbesökare har upptäckt att dramaserien The Riches som TV3 visat på fredagar kl 19.55 plötsligt försvunnit efter - vad var det - fyra avsnitt.

Eder bloggare ringde upp TV3 och fick svaret att "serien utgått och inte kommer att visas mer."

Den har inte gått som förväntat helt enkelt. Är någon av oss som såg den förvånad? Att visa ett svart komedidrama MOT Idol på fredagar?

"Vi får se vad som händer i framtiden med den." Det betyder att om TV3 får panik nån gång och behöver fylla ut tablån typ mitt i natten så kan The Riches komma att visas då.

Synd på så rara ärtor. Även om jag tyckte den började svacka väsentligt i slutet. Men nu vet ni. Och jag.

Det kanske är lite hårt att idiotförklara stora delar av sveriges tv-tittare men jag är sannerligen inte långt ifrån att göra det. The Riches är det bästa som TV3 har visat sedan de sände den andra säsongen av Weeds. Och nu är allt förstört tackvare alla som tar den enkla utvägen och bänkar sig framför Idol på fredagskvällen istället för den smarta serien The Riches. Men den störste boven i dramat är nog ändå TV3 som inte tänkte längre än vad näsan räckte när de tablålagde The Riches.

Nu skall jag gå till första bästa torrent sida och tanka ned ett avsnitt lagom till (varje) fredag 19:55. Ja någon skam i kroppen får man väl ändå ha till skillnad från vissa andra vars namn inte skall nämnas men som förekommer i den första meningen i stycket ovan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och vad lägger de in istället? GRANNFEJDEN!
Man tror ju inte att det är sant!
Tack för att du tog dig tid och undersökte saken, det finns ingen som helst info på TV3s hemsida (som jag kan hitta i alla fall).

Anonym sa...

Äntligen hittade jag en liten ledtråd till förklaring som naturligtvis inte är tillfredsställande eftersom jag inte fattar någonting. Hur kan man sluta att sända "Riches" precis när den har kommit igång? Vad är det som hänt? Får man ingen förklaring? Jag var så glad över att få se Eddie Lizzard och övriga i denna spektakulära serie. Äntligen något som tillförde lite glädje på TV 3! BUUU, säger jag! Dålig stil!

andros sa...

aasa:

Jag tror knappast att Grannfejden får bättre tittarsiffor än vad The Riches får. Med tanke på sändingstiden är nog alla program dömda att misslyckas 20:00 på fredagskvällenkvällen. Väldigt slött av TV3 att inte gå ut med varför de inte sänder The Riches längre utan att man blir tvungen att leta efter ljus och lykta för att få veta varför.

anonym:

Precis! Jag instämmer, det enda glädjeämnet på TV3 var The Riches.