måndag 12 mars 2007

Motorsport, Mythbusters mm.

Jag är ett stort fan av motorsport, Rally är nr.1 tätt följt av Formel1 (som har premiär den 18 mars på TV6), även Rally Raid tävlingar är skoj (Dakar Rallyt) och långlopp (LeMans, Nürburgring 24h etc.). Men åter till saken, ända sedan jag började följa motorsport på TV har jag alltid lyckats att spoila vem som vann den aktuella tävlingen jag skall se, om den inte går direkt det vill säga (duh...). Har det inte varit TVn avslöjat vem som vann har det varit text-tv, internet, radio, någon kompis eller familjemedlem. I hälften av fallen hade jag kunnat undvika att få reda på vem som vann, men men... sånt händer.

Igårkväll kl. 22:15 satte jag mig framför TVn för att se sammandraget av Mexicos rally. Utan att veta vem som vann, jag visst inte heller hur de låg till inför dagens sista etapp. En underbar ny upplevelse.


Efter att "Life on Mars" hade säsongsavslutning trodde jag att söndagskvällen skulle bli lite mera öppen för slözappande, men ack så fel jag hade. Nu kan jag äntligen se på nya avsnitt av "Mythbusters" på Discovery, och "Six feet under" har haft säsongsstart på SVT2 och "Final Fu" har haft premiär på MTV.

Ikväll ser jag "24" och "Supernatural".


(bild via här)

Inga kommentarer: