tisdag 13 mars 2007

Hösten i USA

Många är kallade få klarar sig. Här är en förkortad lista från Variety om vilka serier amerikanarna får se i höst, vilka som klara sig vilka som får stryka på foten.


NBC

- Nya serier som NBC gillar och därför får de en ny chans trots halvbra tittarsiffror.
"30 Rock" och "Friday Night Lights."

- Nya serier som NBC gillar mindre och därför får de kanske inte en ny chans trots halvbra tittarsiffror.
"Studio 60 on the Sunset Strip."

- Äldre serier som riskerar att försvinna.
"Crossing Jordan", "Medium" "Law & Order" och "L&O: Criminal Intent."

- Äldre serier som inte riskerar att försvinna.
"Law & Order: SVU"


ABC

- Nya serier som tittarna gillar och därför får de en ny chans trots halvbra tittarsiffror.
"Men in Trees" och "Six Degrees"

- Nya serier som tittarna sviker och därför får de kanske inte en ny chans.
"The Nine", "Knights of Prosperity" och "What About Brian"


CBS

-Serier som ligger halvbra till och kanske kan få en ny chans.
"Jericho" och "The Class"

-Serier som det ser lite bättre ut för än de ovanstående.
"Old Christine" och "Rules of Engagement"


Fox

-Serie(r) som är en självklar hit och som ingen rubbar på.
"American Idol"

-Serier med 50/50 chans
"'Til Death", "Standoff", "The War at Home", "The Winner" och "The Wedding Bells"


CW

-Populära serier som ligger pyrt till.
"Veronica Mars" och "Gilmore Girls"

-Mindre populära serier som liger pyrt till.
"All of Us"

Serier som försvinner md största sannolikhet
"7th Heaven"

4 kommentarer:

annen sa...

"Crossing Jordan" hoppas jag verkligen fortsätter, samma sak med "What about Brian", "War at home", "Veronica Mars" och "7th heaven"! Alla mina serier ligger pyrt till :(

andros sa...

What about Brian och Veronica Mars har jag valt bort pga. att det är annat bra på tv när de serierna går, men de serierna är okej. Men ser du på 7th Heaven!!!!!!!!!! :(:(:(:(:( "Moralkake tv" när den är som värst.

annen sa...

Jag vet! Men det är en serie som har hängt med sen jag var liten så det går inte att låta bli att kolla på den. Jag vill ju så gärna veta vad som händer med alla!

andros sa...

Jag kan förstå dig. Jag har också en hat-kärlek till vissa programm.