torsdag 1 mars 2007

Lost, Men in Trees, Snyggast i klassen mm.

Igår:

Lost har tappat lite av tjusningen, tyvärr. Första säsongen var verkligen nyskapande och spännande, i den andra säsongen fick ett par mysterier sin förklaring. Men i säsong tre blir historien mer och mer krystad och rörig. Och saken blev inte bättre när man förväntas att komma ihåg vilka Alex och Karl är? Jag har ett svagt minne av att jag har sett Alex tidigare i serien men det är allt.

Avsnittet var i alla fall spännande, Jacks operation på Ben hade sina twister och turer fram och tillbaka, Kate och Sawyer lyckades att fly efter mycket om och men. Men jag föredrar faktiskt när man får följa vad som händer på den första Lost ön, ön där man fick lära känna alla, ön där Hurley går runt och säger "Dude" hela tiden, ön där Locke ger sig ut mitt i natten på för att "jaga vildsvin", ön där Jin är svartsjuk på allt och alla. Kort sagt, det var bättre förr, men man får hoppas att serien tar sig efterhand.

Men in Trees är fortfarande sevärt, i detta avsnitt fick Marin tillbaka en check på 13.000$ från det inställda bröllopet och bestämmer sig för att spendera pengarna omgående. Men det blir som vanligt inte som hon har tänkt sig. Hon spenderar pengarna på en auktion som auktinerar ut män till förmån för ett renovera en fyr. Och som vanligt spelar ett djur en mindre huvudroll, i de första två avsnitten var det en tvättbjörn i detta var det en skunk.

Idag:

Blind Justice har premiär, och i Hello Africa fortsätter de med att bygga hus i Afrika. Och senare på kvällen är det repris på Entourage som jag inte såg på igår, på grund av att det krockade med Lost förra årets största tv-krock återupprepar sig detta år med *suck*.

Men det jag ser fram emot mest är nog ändå Snyggast i klassen ett av Sveriges mest utskällda program som ännu inte har haft premiär, det är en bedrift i sig. Det är Erik Edstrand och Josefin Crafoord som är programledare. Det är väldigt modigt av Josefin Crafoord att hoppa på detta med tanke på hur mycket skit hon fick för Fling som hon var programledare för på TV3 i höstas. Ikväll 20:30 på TV400 sitter jag och bedömmer de som ställer upp, är de snygga eller inte? Ytligt och elakt men kul.

(bild via tv4.se)

2 kommentarer:

annen sa...

Har inte tv400 så jag slipper programmet ;) Fast nyfikenheten växer ju såklart.

andros sa...

Visst. Ett program som har fått så pass mycket skit innna det har sänts kittlar nerverna lite :P Jag återkommer om min tankar om programmet framöver. (i imorgon... typ)