torsdag 6 december 2007

Att följa alla sina favoritserier kräver sin man (eller kvinna)

Jag läste någonstans (Aftonbladet, kanske...) att Heroes inte förolämpar din intelligens. Och det stämde bra. Ett tag. Men för ett par avsnitt sedan när karaktärerna Thompson (Eric Roberts) , Mr. Linderman (Malcolm McDowell) introducerades och när Sylar härjade som mest med att skära upp huvuden och stjäla krafter då började jag undra om det inte gick för fort fram. När skall man hinna smälta allting? Och saken blir visst inte bättre nästa säsong när en hel hög nya hjältar skall introduceras. Då känns det skönt att Hiro finns och när han sedan skapar en rejäl cliffhanger genom att träffa på sig själv i framtiden - ja då blir man lycklig.


Om Heroes trots sin genialitet ändå vacklar går Dexter från klarhet till klarhet. Nästa måndag är det dags för säsongens sista avsnitt och det är olidligt spännande. Även om det är klart som korvspad att Dexter överlever och inte åker fast för säsong 2 rullar som bäst på andra sidan Atlanten. Enda nackdelen med "Dexter" som jag kan se just nu är introt. Jag blir altid hungrig när jag ser Dexter steka på en bit kött, ett ägg och mala kaffe. Men liksom orka gå och ta sig en nattmacka sent på kvällen.

Jag försöker så gott jag kan - kan i princip sammfatta mitt Jericho tittande. För det finns ingen serie som jag har "glömt" att titta på så ofta som Jericho. Serien är välgjord och spännande. Skeet Ulrich gör en bra comeback även om jag inte kan låta bli att skratta åt honom sedan jag såg "Family Guy" avsnittet The Perfect Castaway. Men ikväll skall jag försöka att se "Jericho" på TV4+ 22:00.


The Wire har jag också missat ett par avsnitt på. Inte bra. Fruktansvärt. Jag skäms. "The Wire" är en serie som alla skall se på och då menar jag ALLA. För det blir inte bätre än så här. Det är helt sant. "The Wire" hade gjort sig mycket bättre på "Sopranos" tid istället - söndagar på SVT2 efter Aktuellt. Sci-fi på TV6 och de lättsamma timmarna med "Idol" och humor på TV4 lockar för mycket nu när man inte behöver vänta på att kvällen skall börja med "The Riches" på TV3 19:50. Åhhh... vad jag saknar "The Riches".

Det finns en mängd serier som jag har slutat att titta på...
Eureka, Stargate Atlantis räcker att se på fredagskvällen.
Studio 60 On The Sunset Strip, jag gav liksom bara upp denna serie, det bara blev så.
Stargate SG-1 har som bekant nått sitt slut och det är gott nog. Att se serien en gång till är lite som grädde på moset.

eller som jag fortfarande följer:

Ugly Betty är given på tisdagar.
Supernatural likaså.
Stargate Atlantis missar jag inte på fredagar.
Friday Night Lights: bäst på söndagar.
Mythbusters: nästbäst på söndagar - förutsatt att det inte är repriser.

Inga kommentarer: