fredag 21 december 2007

Blandat mög och Firefly!

*Ja för Magnus Betnér är verkligen ingenting (är)heligt. Ibland var det hysteriskt kul och träffsäkert - ibland borde vissa saker förbli heliga. Det skall bli kul att se vad Aftonbladet skriver om det idag, för var det något som Betnér hackade på så var det kvällspressen och framförallt Aftonbladet.

*Fastnade framför Simpson och Family Guy igårkväll. Två avsnitt som jag inte har sett är det inte varje dag man ser dag. Spice Girls på TV4 får snällt vänta på sig tills reprisen den 30 december.

*TV6 kör visst uppesittarkväll den 23 december. Genom att visa en dålig film (Glimmer man) ett par avsnitt av Yippee Ki-Yay MF, Miami Ink och Sport disasters *gäsp*

*Även TV400 har en del jippon den 22-24, TVomTV Chrille och Kjell-Henry Dahlberg, som gör comeback i rutan, håller i trådarna. Ytterliggare en *gäsp* om det inte vore för att TV400 visar ALLA delarna av Firefly under två dagar. Del 1-7 visas den 22 dec. mellan 23:35 och 05:00. Del 8-15 visas den 23 dec. mellan 23:30 och 04:50.


*Knäcken är kokt och grisen är klappad - och ikväll är den sista kvällen innan släkt, vänner och familj skall besökas eller kommer på besök. Det betyder tv-tajm! Stargate Atlantis, Walt Disney dokumentären (som jag har tipsat om tidigare), Led Zeppelin konsert på SVT1, Flykten från Alcatraz på TV4 (jag är en riktigt sucker när det gäller fängelsefilmer) och mycket annat kul.

God Jul och gott nytt år kan jag härmed önska. För jag vet inte när jag har tid att skriva nästa inlägg, det kan bli ett om 10 minuter eller om 10 dagar. Ha det gott!

/andros

2 kommentarer:

Sascha Petrosevitch sa...

Jag protesterar! Att Glimmer Man skulle vara dålig that is. Vad sägs om följande kommentar: (I en pressad situation där dyngstryk är nära förestående) "Do you take card?" Och sedan snitta upp halsen på skurken medelst sitt visa-kort med inbyggt rakblad! Det är fan bra film när det är bra film.

andros sa...

Okej jag böjer mig... lite. Steven Seagal är "bra". Och med "bra" menar jag bra som i Chuck Norris bra, eller David Hasselhoff bra eller varför inte bra som Jean-Claude Van Damme.