Visar inlägg med etikett ugly betty. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett ugly betty. Visa alla inlägg

torsdag 28 januari 2010

Ugly Betty läggs ned

ABC's "Ugly Betty" is strutting off the primetime catwalk.

"Ugly Betty" will close its doors this April with a series finale, the network confirmed on Wednesday. Decision to end the show's run was announced to "Ugly Betty's" cast and crew Wednesday morning.

Show still has four episodes left to produce this season -- and series exec producer Silvio Horta now plans to use that opportunity to tie up loose ends and wrap things up.



Väldigt trista nyheter, även om "Ugly Betty" inte är lika nyskapande som det var de första säsongerna hade nog i alla fall jag sett åtminstone en säsong till.

fredag 4 september 2009

Sex efterlängtade seriestarter på Kanal 5

Jag fick just ett utskick från Kanal 5 med sex av deras bästa tv-seriers säsongsstarter:


Grey’s Anatomy - Onsdag 30 september kl. 21.00

Ugly Betty – Tisdag 6 oktober kl. 20.00

Desperate Housewives – Tisdag 6 oktober kl. 21.00

Christine – Tisdag 6 oktober kl. 22.00

Gossip Girl – Söndag 18 oktober kl. 19.00

CSI: Crime Scene Investigation – Måndag 19 oktober kl. 21.00


Hösten tv-tablåer börjar bli mer och mer välfyllda och ännu har vi inte sett slutet på alla utannonserade starter. Det bådar gott!

onsdag 2 april 2008

Kanal 5 - april

April är den månaden när alla kanaler drar igång vårens utbud eller som jag vill kalla det - dödsrycket innan sommaren.
"Ugly Betty" smäller givetvis högst. Även "Big Bang Theory" skall bli intressant att se likaså "Dirty. Sexy. Money." som har premiär den 10 april, vilket inte framkommer av bilden.


Bild och fakta via kanal5.se.

torsdag 6 december 2007

Att följa alla sina favoritserier kräver sin man (eller kvinna)

Jag läste någonstans (Aftonbladet, kanske...) att Heroes inte förolämpar din intelligens. Och det stämde bra. Ett tag. Men för ett par avsnitt sedan när karaktärerna Thompson (Eric Roberts) , Mr. Linderman (Malcolm McDowell) introducerades och när Sylar härjade som mest med att skära upp huvuden och stjäla krafter då började jag undra om det inte gick för fort fram. När skall man hinna smälta allting? Och saken blir visst inte bättre nästa säsong när en hel hög nya hjältar skall introduceras. Då känns det skönt att Hiro finns och när han sedan skapar en rejäl cliffhanger genom att träffa på sig själv i framtiden - ja då blir man lycklig.


Om Heroes trots sin genialitet ändå vacklar går Dexter från klarhet till klarhet. Nästa måndag är det dags för säsongens sista avsnitt och det är olidligt spännande. Även om det är klart som korvspad att Dexter överlever och inte åker fast för säsong 2 rullar som bäst på andra sidan Atlanten. Enda nackdelen med "Dexter" som jag kan se just nu är introt. Jag blir altid hungrig när jag ser Dexter steka på en bit kött, ett ägg och mala kaffe. Men liksom orka gå och ta sig en nattmacka sent på kvällen.

Jag försöker så gott jag kan - kan i princip sammfatta mitt Jericho tittande. För det finns ingen serie som jag har "glömt" att titta på så ofta som Jericho. Serien är välgjord och spännande. Skeet Ulrich gör en bra comeback även om jag inte kan låta bli att skratta åt honom sedan jag såg "Family Guy" avsnittet The Perfect Castaway. Men ikväll skall jag försöka att se "Jericho" på TV4+ 22:00.


The Wire har jag också missat ett par avsnitt på. Inte bra. Fruktansvärt. Jag skäms. "The Wire" är en serie som alla skall se på och då menar jag ALLA. För det blir inte bätre än så här. Det är helt sant. "The Wire" hade gjort sig mycket bättre på "Sopranos" tid istället - söndagar på SVT2 efter Aktuellt. Sci-fi på TV6 och de lättsamma timmarna med "Idol" och humor på TV4 lockar för mycket nu när man inte behöver vänta på att kvällen skall börja med "The Riches" på TV3 19:50. Åhhh... vad jag saknar "The Riches".

Det finns en mängd serier som jag har slutat att titta på...
Eureka, Stargate Atlantis räcker att se på fredagskvällen.
Studio 60 On The Sunset Strip, jag gav liksom bara upp denna serie, det bara blev så.
Stargate SG-1 har som bekant nått sitt slut och det är gott nog. Att se serien en gång till är lite som grädde på moset.

eller som jag fortfarande följer:

Ugly Betty är given på tisdagar.
Supernatural likaså.
Stargate Atlantis missar jag inte på fredagar.
Friday Night Lights: bäst på söndagar.
Mythbusters: nästbäst på söndagar - förutsatt att det inte är repriser.

torsdag 1 november 2007

Åh, åh, åh, tjejer!

Kvinnor i veckan:

Ja!


*Veronica Mars - jag är inget fanatiskt fan, men jag kommer att sakna denna serie, jättemycket, nu när den är slut för oss som har förlitat oss på SVT:s sändningar.

*Skins - jag har flera gånger tidigare hyllat Skins och sättet de porträterar karaktärerna. Men nu när serien är slut kommer ändå Cassie att vara mest saknad... fram tills säsong 2 visas dvs.


*Ensemblen i Heroes - idel tuffa och starka tjejer och nästa säsong dyker Kirsten Bell upp också. Bättre än så kan det knappast bli.



*Ugly Betty - ibland alldeles för hysteriskt, ibland hysteriskt roligt. Men Betty är alltid betty.



Nja...

*Medium - av alla program om hottentottar, små tomtar och andra knytt som spökar i TV4:as tablå är Medium den enda serien som kommer undan med äran i behåll. Och det är mest tackvare Patricia Arquette

*Catherine Tate Show - jag är mera inne på att grabbarna bakom Little Britain är bättre. Men någon gång då och då är hon faktiskt rolig men det är inte ofta.

*Rosabandet galan - för ett bra syfte, men jävlar vad tråkigt det är emellanåt...

*Ann Söderlund - jag blir inte klok på Ann Söderlund, hon framstår mest som flamsig och tramsig och har en aura av "näe-jag-vet-inte" över sitt kroppsuttryck. Men blir hon lite varm i kläderna kanske det blir något av henne också.



Nej!

*Idol Evelina - jag hade hellre sett att överskattade Amanda åkte ut i fredagens final av Idol, ännu hellre Sam. Men i gårdagens TV om TV skulle hon åkt ut först av alla. Hon satt och skrattade hysteriskt under en hel timme.

*Sara Edlund i Postkodmiljonären - jag är inte säker på att hon hette just Sara Edlund men i vilket fall som helst tävlade hon i gårdagens postkodmiljonären och framstod som riktigt jävla korkad. Hon sjabblade bort alla livlinor redan innan 10.000 och Rickard Sjöberg satt och såg ut som en fågelholk i huvudet under hela tiden denna kvinna tävlade. Gnosjö ligger i Småland, det vet väl alla?!

*Anna Skipper - henne tål jag INTE punkt

*Carola som Idoldomare - vi hade kunnat få Simon Cowell. Fucking jävla Simon Cowell! Men vi fick Carola Häggkvist. Fuc... ja ni fattar.

*Bonde söker fru tjejerna - kan inte Kanal 5 förbarma sig över dessa och låsa in dom i Big Brother huset? Ja, då får de verkligen ut det mesta av sina 15 minuter som de är så kåta på.

*Filippa Bark - Grynet kom tillbaka allt är förlåtet!

måndag 30 juli 2007

Tio dagar senare...

Drygt 10-12h kvar att spela innan jag har klarat av det (läs mitt förra inlägg), sammanlagt 50h speltid. Det är bra, väldigt bra. Men känner jag mig själv rätt är jag inte nöjd innan jag har klarat av allt. då får jag nog lägga till 50-75h.

Kortfattat sen senast:

*Ingemar Bergman har dött. Jag ser framför mig mängder med intervjuer, dokumentärer och framförallt alla hans tråååååkiga filmer som skall visas om och om igen.

*Om det förmodan är någon som har missat det. Simpson filmen har haft premiär.

*Star Trek kommer tillbaka! Och Leonard Nimoy är med igen.

*Futurama återkommer den 27 november!

"Futurama is back, and now we know in what form. The show will return on November 27th as a full-length high-def film sold on DVD. It will be followed by three additional films, and each film will be divided into four episodes each to be aired on Comedy Central. So, that's 4 DVD movies or 16 new episodes depending on how you look at it."

tvsquad.com

*TV4 aktuella Num3ers (fredagar 22:25, säsong 3) får ett tillskott i säsong 4 som har premiär den 28 september, nämligen Val Kilmer. Läs mera här.

*Folket bakom Lost var generösa med fakta om kommande säsong på mässan Comic-Con.

*Weeds har avslöjande poster inför kommande säsong bild.

*Ugly Betty säsong 2 27 september. Really, don't read on if you don't want to see spoilers.

Och mängder med andra intressanta saker har nog hänt. Men det blir för mycket att ta upp här och nu.

tisdag 19 juni 2007

Titelroller - eller hur beroende är serien av huvudpersonen?

Vissa produktioner har rena rama svängdörrsprincipen när det gäller skådisar. Men vissa serier står och faller med en eller flera karaktärer.

Titelroller - eller hur beroende är serien av huvudpersonen:

1. House: House är nog det mest kända exemplet. Utan Gregory House MD vore House inte House, hans karaktär är såpass framträdande att allt hänger på honom. Cuddy, Chase, Foreman och de andra är bara bihang, folk som House kan skälla på emellanåt.

2. Veronica Mars: Veronica Mars får bara stryk av House.
-Vafalls! Säger ni. Veronica Mars utan Veronica?! Ja det fungerar... nästan. Veronicas far Keith Mars är en intressant karaktär och Wallace och 'Piz' mfl. Veronica Mars utan Veronica tar poäng på att det utspelar sig på ett intressant ställe, Neptune High; Hearst College där kan mycket intressant hända som inte Veronica behöver lägga näsan i blöt över.

3. Ugly Betty: Tillskillnad ifrån House och Veronica Mars skulle Ugly Betty fungera hyfsat utan Betty Suarez. Intrigerna på redaktionen mellan familjen Meade och Wilhelmina, Bettys fars utvisningsdom och skvallerparet Marc och Amanda förehavanden fungerar gott och väl utan Betty.

4. Kyle XY: Visst är Kyle intressant på sitt eget lilla sett. Men resten av familjen Treager med vänner är en bra grund till en ungdomsserie utan övernaturligheter. Både Lori och Josh har sina egna problem med kärleksliv och skola, granntjejen Amanda och Declan likaså.

5. What about Brian? Utan Brians medverkan hade denna serie fungerat bra. Brians karaktär är en kopia på de andra manliga karaktärerna i serien men med en liten twist, han är singel, det är egentligen det enda som utmärker honom.

6. My Name is Earl: Tyvärr Earl du och din karmalista är grundstommen i serien men dina medspelare är minst lika roliga som du är. Brorsan Randy, ”Crab Man”, Joy och inte minst alla stamgäster på Crab Schack skulle fungera utmärkt på egen hand.

Det finns mängder med exempel på andra serier. Seinfeld, Jerry var en stark karaktär i de första säsongerna men frågar man någon idag vem som är favoriten då kommer ofta Jerry på tredje plats efter George och Kramer. Har ni något tydligt exempel där en serie är beroende eller inte av karaktären i titeln?

onsdag 13 juni 2007

Fortfarande ingen tristess i sommartablån!

© HBO


Det är fortfarande intressanta saker som dyker upp i tablån. I morgon är det dags för säsong 3 av Veronica Mars som ni säkert redan vet. På fredag börjar Kanal 5 reprisköra Ugly Betty 20:00 (är inte det lite väl tidigt att börja reprisera Ugly Betty, serien har ju precis slutat?). På söndagskvällen har Jamie Olivers femtielfte serie Jamies kock premiär.


Brainic: Science abuse som har gått ett antal gånger på Discovery har nypremiär på Kanal 5 på tisdag. Jag kan nu med en gång påpeka att säsong 1 var en värdig utmanare till Mythbusters, säsong 2 var halvbra och den senaste (och förhoppningsvis sista) säsongen var skitdålig.


Elizabeth 1 en prisbelönt mini-serie i två delar med Helen Mirren som Elizabeth och Jeremy Irons som Robert Dudley har premiär på tisdagskvällen andra delen sänds på onsdag. Och vilka ligger bakom denna serie då? Jo inga mindre än trollkarlarna över hos HBO. Och sist ut realityserien White rapper show, onsdag TV400.

tisdag 15 maj 2007

Triss i tidsknas!

Igår Måndag (hela veckan) visades det prisbelönta "Stargate SG-1" avsnittet "Window of Opportunity". Jack och Teal'c fastnar i en 10h tidsloop som pågår oavbrutet i över 3 månader. Jack blir mer eller mindre galen efter en viss tid. För coola Teal'c tar det lite längre tid. De hinner även med att dreja krukor, öva golfslag genom stargaten, hångla med Samantha, lära sig att jonglera, cykla inomhus mm. På det hela taget ett bästa "Stargate SG-1" avsnitten någonsin, speciellt med tanke på att Jack gör en referens till Groundhog Day aka Måndag hela veckan.


Day Breaks Brett Hopper gör sitt bästa för att klara sig undan att återuppleva samma dag igen. Men han lyckas inte lika bra som Jack och Teal'c att lösa mysteriet. Han blir skjuten och är väldigt illa däran när hans flickvänn upptäcker att han ligger och förblöder i sängen morgonen därpå. Det ser hopplöst ut... jag hade inte förväntat mig någonting annat.


Ikväll är det dags för "Ugly Betty" och "The Office" i vanlig ordning. Ikväll visas även kultrullen Office Space på TV6. Har du inte sett den är det bakläxa! Två av världens mest sköna figurer är med i denna film Milton Waddams och Bill Lumbergh. Missa inte!

onsdag 9 maj 2007

Gästskådespelare

Gästskådisar har alltid varit ett hett ämne. Alltså deras vara eller inte vara. Det finns egentligen bara ett tillfälle då en gästskådis kan accepteras fullt ut. När skådisen ifråga driver hejdlöst med bilden av sig själv. Precis som i "Extras" som har premiär idag på SVT1.

De gånger då en gästskådis inte fungerar är när en känd skådis är med just för att det är ett är en känd skådis. Ett eller i bästa fall ett par avsnitt sedan ut ur serien. Vad tillförde denna människan? Inget? 100.000 extra tittare och en dålig eftersmak? I gårdagens avsnitt av "Ugly Betty" spelade Lucy Liu Daniel Meades dumpade flickvänn från gymnasietiden. Då ful, tjock glasögon och tandställning, lite som Betty som det så också påpekades, nu snygg smart och framgångsrik. Lättviktigt. Onödigt.

Det finns oändligt många exempel på gäststjärnor som gör bort serien deär med i, sig sjjälv eller båda två på samma gång. "Extras" gör det inte. Se det ikväll. Orlando Bloom är med som dryg snygging som känner sig hotad av Johnny Deep.

Extras © HBO

onsdag 2 maj 2007

1 Maj välkommen!

1 Maj bakfylledagen, alltså en perfekt tv-dag. 1 Maj var också kontrasternas dag. Av eller på. Ful eller snygg. Snäll eller elak. Antingen eller. Fram och tillbaka.

"Ugly Betty" var som ett vanligt avsnitt av "Ugly Betty" fast uppspeedat tio gånger. Ful och snygg stöter på varandra i hissen - Alexis och Betty. Betty tar med Daniels mamma Claire på spa, vimmsiga Betty som inte vet hur hon skall gå till väga och får ett gyttjebad med en efterföljande hårdhänt massage, Claire ligger i ett badkar med rosenblad i och får en vanlig massage. Walter och Henry gör sitt bästa för att vinna över Betty.

Säsongsavslutnigen av "Top Gear" gick av stapeln i Kanal 9. Det testades gamla och nya minibussar. Gasades runt på tävlningsbanor och skämtades i vanlig ordning: Jeremy Clarkson är gammal och storväxt, Richard Hammond är liten och har vita tänder och James May är långsam. Ja ni vet. "Motorist" hade pemiär igår på SVT2. Pia Conde hade ett inslag med en kvinna som nästan skämdes för att hon körde en vanlig bensindriven bil, ja fy skäms, och skulle byta till något mera miljövänligt. Utöver detta var det besök på ställen som utvecklar bränslecellsbilar och tips om hur man förminskar sin bränsleförbrukning. "Top Gear" vinner på walkover i denna match. "Motorist" är bara så tråkigt.

"The Office" (s03e08) Hade också spår av antingen eller. Gå på Angelas traditionella julfest eller det lite vildare festen som Karen och Pam hade fixat. Jim och Pam vet inte vad de vill. Skall Pam gå tillbaka till sin föra kille? Skall det bli något mellan Jim och Karen? Men i allt farande fram och tillbaka är det skönt att se att driva med Dwight, fungerar i alla lägen. Pams CIA skämt går till steg två:

"You have been compromised. Abort mission. Destroy phone."

onsdag 18 april 2007

Ugly Betty - Nytt i veckan 2/6

© ABC

Ugly Betty - Mycket har hänt sedan vi sist såg Betty och resten av familjen Suarez men ändå inte. Betty är fortfarande "ful", Wilhelmina och Marc är fortfarande odrägliga, Daniel är fortfarande lika knäckt över nobbningen från Sofia Reyes.

Men vidare till det som verkligen har hänt. Betty har sedan hon sade upp sig från Sofia Reyes tidning jobbat som "Chip Chick" på "Burritoking", Hilda Suarez, Bettys storasyster, har blivit av med sitt jobb som försäljare av skönhetsprodukter pga. att en av hennes kunder tappade håret, Daniel har utgett sig för att vara på semester i Brasilien, Wilhelmina har långt gående planer på att ta över MODE efter Daniel och Marc försöker få Amanda att gå över till hans sida.

Utöver detta får vi reda på vem Daniels bror var och vad han hette, Alex, och att han dog i en skidolycka. Och två rejäla cliffhangers! Hans bror Alex har opererat om sig till en kvinna vid namn Alexis! Och! Wilhelmina skall sätta dit Daniel med hjälp av Christina. Väldigt spännande.