torsdag 19 mars 2009

TV-krönika: 19 mars 2009

* 20:00 slotten på onsdagar är verkligen en het potatis. "Arga snickaren" på Kanal 5 hade säsongsavslutning och istället börjar TV4 visa de lite mindre arga städtanterna (men desto barskare) i "Rent hus" på samma tid. Mina egna dammtussar som jag har liggande lite här och där har inget att sätta upp sig emot.

* "Popcirkus" - Sveriges bästa program som ingen tittar på? Ja kanske... Men jag ser inte på det på grund av ett par anledningar. Jag gillar musik, men jag sätter ändå både tv (läs tv-serier), filmer, tv-spel och diverse andra popkulturella yttringar före mitt musikintresse. Jag väntar fortfarande på att mina drömmar skall besannas - även om "Popcirkus" är det närmaste hitintills.

* Till sist... Det slog mig igår att SVT tänker köra lördagsblocket med Babben och Uggla mot TV4:s "Robinson". "Babben & co" kan jag i och för sig klara mig utan men jag tänker för allt i världen inte missa "Var fan är min revy!" ...och inte heller "Robinson".

Inga kommentarer: