lördag 14 mars 2009

TV-krönika: 14 mars 2009

* "Grillad". Ja. Jo. Helt okej, lite tafatt och ibland tillknäppt. Typiskt svenskt. För att ta till ett slitet uttryck: Blir de bara varma i kläderna (no pun intended). Den enda som hade anammat konceptet fullt ut var Erik Hörstadius som helt klart var fräckast i käften bland Roastarna. Jag tror nog att Kanal 5:s "Roast" blir betydligt fränare.

* Mellon som den visst kallas för nu förtiden - jag hatar verkligen slanguttryck som poppar upp från tillsynes ingenstans och som helt plötsligt skall bli allmänt accepterade. Jag skall i alla fall se det. Även om jag hatar konceptet "Melodifestivalen" och allt det står för.

* Annars går jag mest och längtar till den 21 mars och premiären av "Robinson" på TV4. Det kan bli episkt. Även om jag inte är så förtjust i trailern till programmet. Det känns mest som en scen ur "Lost". "Lost" är "Lost" och "Robinson" är "Robinson". Inget annat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med i ALLT du skriver i det här inlägget :)

'Nuff said.

Anonym sa...

Melodifestivalen har väl på sätt och vis spårat ur en aning. Den var bättre förr. Men jag tycker ändå efter gårdagens final att det var lite häftigt att två väldigt ovanliga låtar tog dom bästa placeringarna.

andros sa...

Thunman:

Ahhh! Trevligt! :)

Men just nu är jag lite ledsen för att inte Kanal 5 kör Roast försen i höst. Det har nog aldrig hänt tidigare att två så pass udda och annorlunda progamideér - som ändå Roast är - har kunnat gå upp ungefär samtidigt i två olika kanaler. Och så sumpar Kanal 5 det lite. Trist. Men å andra sidan kanske det är bra att de sprider ut det lite mera.

Lena:

Själv höll jag faktiskt lite på Snälla x3. Men visst är det kul att vi skickar något annorlunda till Moskva.

Anonym sa...

Robinson kommer bli grymt kan jag lova! ;P hehe

andros sa...

Anna: Ajdå, avslöja inte för mycket nu här på bloggen så att du kommer i olag med TV4. Mejla mig istället ;)