tisdag 16 september 2008

TV-krönika: 16 september 2008

* Magnus Betnér - jag vet inte om jag skall älska eller hata honom. Men just nu älskar jag honom och hans (och Bobbo Krulls och Martin Sonebys, inte att förglömma) "I ditt ansikte". Det känns lite som om att klumpen i magen har fått en egen tv-serie. För jag kan tänka mig att detta är något av det svåraste han har gjort med tanke på hans lite bitska och elaka sätt att köra stand-up , antigen älskar man det eller hatar det, det finns inget mellanting. Definitivt något att följa i fortsättningen.

* Premiären på "Comedy Inc." lovade inte mycket för framtiden, ett klassikt sketch-program som jag drog på smilbanden för då och då. Däremot har jag fastnat för "2 1/2 men" (säsongstart igår) jag har varit skeptiskt för den serien ett bra tag men jag måste erkänna att den är hyggligt rolig. Samma sak var det för mig med "Scrubs", en serie som jag inte alls tittade på för några år sedan men som jag nu inte gärna missar.

* Ikväll: "Maria Wern" - Främmande fågel" (TV4) och "Top Gear" (Kanal 9).

* Tills sist... Anna Thunman SköldTVplanetens tv-blogg tipsar om att Kanal 9 skall köra ett Mad Men-marathon lördagen den 11 och söndagen den 12 oktober, dags att frossa i piprökning och usel kvinnosyn!

Inga kommentarer: