lördag 13 september 2008

TV-krönika: 13 september 2008

* TV4 saknar verkligen sina parhästar jämte "Postkodmiljonären" på fredagarna. Och jag talar då givetvis om "Fredag hela veckan" och "Idol". Det förstnämnda säsongstartar den 3 oktober och "Idol" hänger nog på vad det lider. Först då känns fredgar på TV4 som de skall göra. Även om jag förra året hellre kopplade över till TV3 och "The Riches" innan det försvann ur tablån.

* Ikväll 22:30 på TV3 drar humorprogramet "Extra Extra" igång igen för säsongen. Och det gör verkligen skäl för sin genre. Kvällens ena lag består av Isabella "Blondinbella" Löwengrip. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta... Själv tänker jag koppla över till "Paraolympics 2008" istället. Det är betydligt mera givande. 23:00 kan jag bläddra tillbaka till trean igen för då går en av mina absoluta favoritfilmer genom alla tider Office Space.

* Annars undviker jag även "Svensson, Svensson" som startar ikväll och ser kanske på "Lånta fjädrar". Båda två på SVT1 ikväll.

Inga kommentarer: