onsdag 10 september 2008

Nyheter: Simpsons, The Buffy award, Vem kan slå Filip och Fredrik?

- Röntgenbilden på Homers hjärna är en klassiker, men det behöver inte betyda att "Simpsons" är en fördummande serie:

"The one cell which responds to The Simpsons and had a weak response to Seinfeld did not have a response to another comic sitcom (Friends)," says Prof Fried.

Läs mera här: 'Comedy brain cell' that responds to humour found (eller kan det vara så att "Friends" och "Seinfeld" helt enkelt inte är roligt? ...det lutar nog åt det hållet.)

- Glöm Emmys, Kristaller och allt vad de hete,r här är ett pris med välförtjänta vinnare! The Buffy award. Tidigare vinnare: 2004 "The Wire", 2005 "Veronica Mars", 2006 "Battlestar Galactica", 2007 "Friday Night Lights", och 2008...

- "Vem kan slå Filip och Fredrik" slår alla tidigare rekord. 735.000 tittare med en peak på över miljonen efter 22:00. Dagensmedia.se. Frågan är ju hur bara många som tittar ikväll, 400.000-500.000?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tittar! Självklart, de är ju så underbara Piff och puff, för är dom inte ruskigt lika?

andros sa...

Jag tittade iaf. inte och det känns inte som om jag missade något. Som jag har skrivit tidigare, jag ser mera fram mot en ny säsong av Boston Tea Party