söndag 29 juni 2008

TV-krönika: 29 juni 2008

* Steven Seagal var svårt skön igårdagens "Exit Wounds".

* Såg reprisen av "Flight of the Conchords" i går kväll. En väldigt svår serie. Inget man sätter sig framför TV:n och gillar skarpt på en gång - man måste bearbeta den lite. Men visst är den lysande, men inte det absolut bästa som visas på TV just nu, som vissa påstår.

* "John from Cincinatti" engagerar inte, men det beror mycket på att det bara blev en säsong - det är liksom inte värt mödan... Inte heller att se "Big Shots" på Kanal 5 och kommande "Journeyman" på TV3. Och när de hade den stora sågen framme kunde de lika gärna ha lagt "Eli Stone" till handlingarna som det har blivit klart för för en säsong till, och varför fattar jag inte? Ingen vidare serie.

Jag har missat så många avsnitt av den lysande serien "The Black Donnellys" så jag har gett upp den. Det får bli att plöja igenom ett antal avsnitt senare i sommar. Och nu när jag inte följer bröderna Donnellys är det bara "Friday Night Lights" som fortfarande levererar något sevärt på Kanal 5 (förutom "Reaper" då) och den serien har en sändningstid som är urusel - 17:15 på söndags eftermiddagen - vad gick fel?

* Det enda som mal i mitt huvud just nu är att Tyskland får INTE vinna Fotbolls-EM! Det finns två lag som jag "hatar" det ena är Tyskland och det andra är Italien. Deras fotboll tilltalar mig inte ett jävla dugg. Go Spain!

Inga kommentarer: