måndag 2 juni 2008

TV-krönika: 2 juni 2008

* "Breaking Bad" har jag redan sett, "John From Cincinnati" tittar jag halvhjärtat på, "Moonlight" och "New Amsterdam" var inte riktigt min stil. Tur då att de Irländska bröderna Donnellys har dykt upp i rutan under söndagarna i serien "The Black Donnellys". Verkligen en frisk fläkt - för jag vet att det är flera än jag som är trötta på pastafeta Italienska maffiosos som röker cigarr och prata om hemlandet. Visst "The Donnellys" är minst lika stereotypiskt som alla andra maffiaserier men berättarstilen är annorlunda jämfört med dess föregångare och upptakten i det första avsnittet är betydligt mera spännande än något annat jag har sett på mycket länge i samma genre.

* Saknaden av "Stargate Atlantis" var verkligen stor under fredagskvällen. "Smallville" är en trevlig serie men den har ingen Rodney, Ronon eller Teyla.

* Varmt väder och ett nyinköpt "Playstation 3" med "Grand Theft Auto IV" har stulit mycket av mina sedvanliga TV/bloggtid. Men "GTA IV" är ju så pass mycket bättre än allt vad TV heter så för mig gör det inget ;)

* Premiärer på Kanal 5: "Reaper" - Äntligen dags för "Reaper" att har premiär som jag har väntat! Nu på torsdag är det dags - 21:00. För er som vilka andra premiärer som är aktuella på Kanal 5 kan jag rekommendera denna sida.

Inga kommentarer: