torsdag 19 juni 2008

TV-krönika: 19 juni 2008

* Vilken jävla skitmatch! Usch och fyfan! Jag tror till och med att Hans Wiklund skulle ha knäppt över till TV3:s "Sex and the city"-maraton så dålig var den. Men så här dagen efter har jag kommit tillsans med att Sverige åkte ur Fotbolls-EM. Jag som är ett medelmåttigt fotbolls-fan vaknar till liv under stora mästerskap när Sverige spelar... men nu när vi har åkt ut. Jag skiter fullständigt i de återstående 7 matcherna (fyra kvartar, två semi + final) som kommer att förpesta TV 4 tablå ytterligare en tid framöver för att inte tala om hur mycket det kommer att ältas fram och tillbaka om vad Sverige gjorde för fel och hur vi skulle ha gjort istället.

* Något gott förde i alla fall gårdagens match med sig, det fanns tid att se på "Big Love". Nästa vecka är det säsongsavslutning - dubbelavsnitt.

* Jag är väldigt sugen på nya avsnitt av "Californication" och "Weeds". Tur att säsong 4 av "Weeds" drog igång den 16 juni. Men nya avsnitt av "Californication" dröjer ett tag till ännu.

Inga kommentarer: