måndag 14 januari 2008

Vi som fick våra namn upplästa på presskonferensen aka Golden Globe

Bästa drama:
Mitt val: House M.D
Vinnare: Mad Men

Bäste skådespelare drama:
Mitt val: Michael C. Hall - Dexter
Vinnare: Jon Hamm - Mad Men

Bästa skådespelerska drama:
Mitt val: Minnie Driver - The Riches
Vinnare: Glenn Close - Damages

Bästa komedi/musikal:
Mitt val: Californication
Vinnare: Extras

Bäste skådespelare komedi/musikal:
Mitt val: Alec Baldwin - 30 Rock
Vinnare: David Duchovny - Californication

Bästa skådespelerska komedi/musikal:
Mitt val: Mary-Louise Parker - Weeds
Vinnare: Tina Fey - 30 Rock

Bästa miniserie/tv-film:
Mitt val: The State Within
Vinnare: Longford

Bäste skådespelare miniserie/tv-film:
Mitt val: Jasin Isaacs - The State Whitin
Vinnare: Jim Broadbent - Longford

Bästa skådespelerska miniserie/tv-film:
Mitt val: Debra Messing - The Starter WifeVinnare:
Vinnare: Queen Latifah - Life Support

Bästa manliga biroll alla kategorier:
Mitt val: Kevin Dillon - Entourage
Vinnare: Jeremy Piven - Entourage

Bästa kvinnliga biroll alla kategorier:
Mitt val: Jaime Pressly - My name is Earl
Vinnare: Samantha Morton - Longford

Zip nada nothing... Jag hade nog fått flera rätt om jag hade chansat hejvilt. Men man är väl inte sämre än att man kan skylla ifrån sig?

*"Mad Men" har inte haft premiär i Sverige.
*Vinnarna av kategorin Miniserierna/tv-filmer har jag i princip inte sett.
*Jeremy Piven och "Extras" vinster är "tråkiga" och "fega". Om ni förstår vad jag menar.

Inga kommentarer: