fredag 25 januari 2008

TV-krönika: 25 januari 2008

* Jag valde bort premiären av Papas Kappsäck respektive smygpremiären av och den danska serien 2900 Happiness till förmån för Handbollen på TV4. I efterhand var det dumt gjort matchen blev bara spännande, inte som tidigare, oliiiiidligt spännande. Hoppas att TV4 gömmer undan de resterande matcherna på lite sämre sändingstider för jag får inget ut av att se Tyskland mot Frankrike i en möjlig final.

* Kanal9s Mad Men har fått en repristid, 21:55 på söndag. Och som grädde på moset repriseras även del 1 timmen innan, 21:00. Bra. Då kan jag ängna all tid åt Californication på torsdagen.

* Jag har missat alldeles för mycket bra teve nu i veckan. Supernatural har jag inte sett, inte heller Entourage. Och som på när höll jag på att missa The Sarah Silverman program - men det gjorde jag inte. Och tur var väl det. För finns det något mera tacksamt ämne att ta upp än "muspruttar", spöken och hemlösa galningar?

* Filip och Fredrik i På Spåret ikväll. Hoppas de går vidare. Det finns redan "kulturkoftor" så det räcker och blir över. F&F skulle lätta upp stämningen avsevärt.

* Brotherhood är helt klart fredagskvällens höjdare. Bröderna Caffee är hårda som sten.

1 kommentar:

ville sa...

Ja - lite dumt var det allt att välja att se Sverige förlora i handboll och missa ett av världens bästa musikprogram - Papas Kappsäck i Kambodja var fanimej magiskt.