torsdag 17 december 2009

Golden Globe 2010

Nomineringar Golden Globe-galan 17 januari 2010 - nu kör vi!

(Denna gång endast tips på vilka jag hoppas skall vinna)

Bästa drama
Big Love
Dexter
House
Mad Men
True Blood

Jag hoppas på "True Blood" eller möjligtvis "Big Love" övriga serier har fått mängder med utmärkelser.


Bästa skådespelerska drama
Glenn Close – Damages
January Jones – Mad Men
Julianna Margulies – The Good Wife
Anna Paquin – True Blood
Kyra Sedgwick – The Closer

Ytterliggare en vinst för "True Blood", Anna Paquin tar hem detta.


Bästa skådespelare drama
Simon Baker – The Mentalist
Michael C. Hall – Dexter
Jon Hamm – Mad Men
Hugh Laurie – House
Bill Paxton – Big Love

Bill Paxton är definitivt underdogen i detta gäng, men den jag helst ser vinner ett pris. För sin tolkning av Bill Henrickson.


Bästa komedi/musikal
30 Rock
Entourage
Glee
Modern Family
The Office

"Glee" vinner ö v e r l ä g s e t ! Det rä ju både en musikal och komedi, typ. För övrigt är tillägget musikal konstigt? Har det någonsin funnits en renodlad musikal-serie?


Bästa skådespelerska komedi/musikal
Toni Collette – United States Of Tara
Courteney Cox – Cougar Town
Edie Falco – Nurse Jackie
Tina Fey – 30 Rock
Lea Michele – Glee

Så länge som inte Tina Fey vinner är jag nöjd. Det får bli Toni Collette för min del (även om jag gillar Edie Falco också).


Bästa skådespelare komedi/musikal
Alec Baldwin – 30 Rock
Steve Carell – The Office
David Duchovny – Californication
Thomas Jane – Hung
Matthew Morrison – Glee

Vinner inte David Duchovny nu vinner han nog aldrig en Golden Globe. Han har alltid stått i skuggan av Steve Carell och Alec Baldwin och nu börjar nykomlingarna trycka på bakom som Thomas Jane och Matthew Morrison. Det är i denna dörr som han skall sätta in foten i innan den stängs helt.


Bästa mini-serie/tv-film
Georgia O'Keeffe
Grey Gardens
Into The Storm
Little Dorrit
Taking Chance

Jag skäms lite jag borde vara mera påläst i denna kategori...


Bästa skådespelerska mini-serie/tv-film
TelevisionJoan Allen – Georgia O'Keeffe
Drew Barrymore – Grey Gardens
Jessica Lange – Grey Gardens
Anna Paquin – The Courageous Heart Of Irena
Sigourney Weaver – Prayers For Bobby

Se ovan.


Bästa skådespelare mini-serie/tv-film
Kevin Bacon – Taking Chance
Kenneth Branagh – Wallander: One Step Behind
Chiwetel Ejiofor – Endgame
Brendan Gleeson – Into The Storm
Jeremy Irons – Georgia O'Keeffe

Dito.


Bästa kvinnliga biroll serie/mini-serie/tv-film
Jane Adams – Hung
Rose Byrne – Damages
Jane Lynch – Glee
Janet McTeer – Into The Storm
Chloe Sevigny – Big Love

Ytterliggare en pinne för "Big Love".


Bästa manliga biroll serie/mini-serie/tv-film
Michael Emerson – Lost
Neil Patrick Harris – How I Met Your Mother
William Hurt – Damages
John Lithgow – Dexter
Jeremy Piven – Entourage

John tar hem detta jag har förviss inte sett den fjärde säsongen av "Dexter" ännu men vad jag har hört skall den vara något utöver det extra.




Läs ALLA nomineringar här!

Inga kommentarer: