onsdag 25 mars 2009

TV-krönika: 25 mars 2009

* Mitt lillördag koncept som jag har kört de senaste veckorna går i kras ikväll. Jag har de senaste veckorna tagit en öl samtidigt som jag har kollat på "Entourage" och "The Sarah Silverman program" - ungefär så kul som man kan ha en vardagskväll mitt i veckan. SVT har istället bestämt sig för att köra konståkning 22:00. Jävligt trist. Den enda formen av konståkning (OS räknas ej in, då skall man se på ALLT ovasett vad det är för något) som jag tål är den de kör på TV4 och då paketerad i form av "Stjärnor på is".

* Finalen av "Let's Dance" närmar sig och "Talang" tar vid efter det (lördagen den 4 april). Auditionsturnen av "Idol" drar igång nu på lördag (28 mars) och "Robinson" kör på för fullt. Och nu har jag ännu inte nämnt "Stjärnor på is". Det var längesedan det var en vanlig sketen fredag/lördags-tablå på TV4. Om de hela tiden skall toppa sina tidigare produktioner samtidigt som de behåller allt det gamla kommer det att sluta med att tiden mellan 19:00-23:00 varje fredag och lördag kommer att vara uppbokade varje vecka året om.

* Ikväll: "Rent hus" och "Girls of the Playboy mansion" - som är något bättre än konståkning.

Inga kommentarer: