onsdag 11 mars 2009

Kanal 5:s Full Pott skiter i det berömda blåa skåpet

Ring-in programmet "Full Pott" som går på Kanal 5 tittar jag i princip aldrig på. Men när jag väntade på att gå till tandläkaren igår morse (inga hål gudskelåv!) zappade jag över till Kanal 5 och "Fullpott" och bevittnade ett monumentalt klavertramp.

Två tävlande snuvades på var sin bil och 50.000 kr. Tävlande nr. 1 gissade på rätt bild och hade fel samma ska gjorde tävlande nr. 2. Allt på grund av att produktionsteamet blandade ihop två liknande bilder, läs mera om det på Kanal 5.

Lösningen? Givetvis skall tävlande nr. 1 vinna bilen och pengarna även tävlande nr.2 skall bli rikligt kompenserad annars kan de gott lägga ned programmet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Såg också detta, och blev aningen upprörd. Man såg ju på progamledaren att hon också blev paff när de tävlande fick fel för sina svar. Håller med dej att de tävlande bör få sina vinster annars är det ju rena bedrägeriet.

Anonym sa...

Kolla in på kanal5.se/fullpott

andros sa...

Kolla in på kanal5.se/fullpott

Det är just den sidan som jag länkar till i inlägget.

Anonym sa...

Fullpott har ju alltid lurats tycker jag. - Varje gång man råkar zappa över till det iallafall! "Ett djur! Nej det var inte Zebra utan Quaga!" - Kan man inte använda dötiderna emellan blocken till något bättre? // OME

andros sa...

OME:

Ja vissa tricks de använder sig av är ju så uppenbart genomskinliga. Tex. att de tar in 4-5 tävlande den första halvtimmen för att sedan suga på det rätta svart fram tills det bara är några sekunder kvar av programtiden.

Det var ju just därför det blev så fel. Hade de haft någon minut eller så till på sig hade det nog inte blivit så fel som det till slut blev.

Söderkis sa...

Fullpott (och likn. tävlingsprogram) är till 99,99% rent lurendrejeri. Vilket knappast är någon nyhet för dom flesta.
Numera skulle jag aldrig komma på tanken att kasta bort 10 spänn eller mer på program som Fullpott. Enda anledningen till att jag tittat några ggr är att det varit snygga programledare! (och då syftar jag inte på det manliga könet...)
Chansen att komma fram och vinna en större summa i programmet, är ungefär lika "stor" som att komma fram till Bingolotto när man fått bingo, eller att t.ex. vinna en högvinst på trisslott. Den är försvinnande liten alltså. Inget av dessa spelar jag heller.
OM jag spelar så blir det något spel där skicklighet och kunskap är en viktig ingrediens, och inte ett spel där bara turen avgör. Chanserna att vinna ökar och det är dessutom roligare att spela. Exempel på såna spel är kortspel (poker), fotboll, hästar, frågesport etc.
Jag har inte vunnit några jättesummor på detta genom årens lopp, men många mindre summor. Det högsta jag vunnit är 130.000:- på tipset. Och jag uppskattar att jag ligger plus på ca 250.000:- totalt.
När jag var mindre spelade jag en hel del på spel som bygger på ren och skär tur. Jag vann aldrig, bortsett från lite kaffepengar någongång.
Så mitt tips till er är att undvika spela på spel som bygger på enbart tur. Iaf om det är spel om pengar. För ni kommer med 99,999% säkerhet aldrig att vinna någon högvinst, tyvärr.

Söderkis sa...

Glömde nämna att jag hörde en kompis till min polare som ofta brukar ringa in till spelprogram som Fullpott. Han ska tydligen ha ringt en j-a massa ggr sen dom startade programmet - hundratals kanske tusentalet med...
Han vet inte själv, men säger att det rör sig iaf om minst 500 ggr, troligen är det betydligt mer...
Och vad mer "fantastiskt" är att han INTE kommit fram till studion EN ENDA GÅNG!
Så räknar man lågt har han alltså torskat 10:- (det är väl vad ett samtal kostar) x 500 = 5000:-

Snacka om att kasta pengarna i sjön! Fullständigt bortkastat.
Bättre då att skänka pengarna till välgörande ändamål, som t.ex Cancerfonden.