lördag 21 mars 2009

TV-krönika: 21 mars 2009

* Jag har just sett den andra delen i de andra säsongen av "Breaking Bad". Magiskt. Fullkomligt magiskt. Jag gillar speciellt de smart filmade intron som skvallrar om vad som komma skall i avsnittet. Första avsnittets stilistiskt svart-vit filmade pool får stå till sidan för det andra avsnittets hoppande lowrider som var ännu bättre!

* Ett par ord om den tredje säsongen av "Skins" också. Jag tänker skriva ett längre stycke om "Skins" nästa vecka när det är dags för säsongsavslutning (snyft). Del åtta skvallrade om spännande cliffhanger inför säsongsavslutningen och del nio förstärkte bara mina misstankar. Det ser ut att bli spännande.

Skall Effy ge sig tillkänna efter att ha misshandlat Katie? Accepterar Katie (och hennes familj) att Emily är lesbisk? Återuppstår kompistrion Freddie, Cook och JJ? Vem får Effy till slut eller kanske: vill hon ha någon av dem? Blir Thomas och Panda ett par igen?

För några dagar sedan blev det ju klart att det blir en fjärde säsong som skall spelas in nu under sommaren för att visas ungefär vid den här tiden nästa år. Men det var ju väntat. Att den andra generationen av Skins skulle gå i den första generationenes spår och köra två säsonger för att sedan lämna över till ett nytt gäng.

* "Star Wars: Episode 3" ikväll. Trevligt, den filmen ahr jag bara sett en gång och det var när det gick upp på bioduken och det var ändå 4 år sedan. Annars "Robinson" och/eller "Var fan är min revy?"

* ...fick reda på att Boxer bjussar på fyra extra kanaler under påskhelgen (Disney Channel, TCM, VH-1 och SIlver), tack Boxer!

Inga kommentarer: