måndag 23 mars 2009

TV-krönika: 23 mars 2009

* Enligt gängse standard är kanske inte "Merlin" eller den senaste installationen av "Robin Hood" något vidare. Men sedan när bryr jag mig om vad folk tycker - det finns inget som slår dessa två serier en vanlig trist och grå söndagseftermiddag. Och nu är jag lite extra glad när jag har kommit i fas med mitt "Merlin" tittande på SVT.

Igår var det dags för avsnitt 10 och ingen mindre än Joe Dempsie, Chris Miles i "Skins", hade en roll. Tillsammans med Dev Patel (Slumdog Millionaire) och Nichoulas Hoult (Wallander) är de de enda i den första "Skins"-generationen som har gjort något väsen av sig. Mina två favoriter Mike Bailey (Sid) och Hannah Murray (Cassie) är det fortfarande rätt tyst om. Men Mike Bailey är i alla fall aktuell med filmen "1066" som man kan läsa lite om här.

* Ikväll: "Djuren tar över Tjernobyl", SVT2, "Californication", TV4.

Inga kommentarer: