onsdag 2 september 2009

TV-krönika: 2 september 2009

* Även om "Little Britain USA" inte är lika vasst som orginalversionen är det ändå en fröjd att se alla nya karaktärer och som grädde på moset tyckte inte amerikanarna att det var speciellt kul att porträteras som de gjorde i denna tv-serie. Det tycker jag är kul

* "Skräckministeriet" har premiär imorgonkväll och har redan blivit hyllad av allt och alla. Själv är jag lite mera tveksam och undrar över vad det speciella är med denna programserie? Jag återkommer i ämnet...

*Jag ser även att "Heroes" har premiär nästa onsdag på den okristliga tiden 22:40. Det är i sådana här lägen som TV4 tappar gentemot SVT. Det borde finnas TV4-1 och TV4-2 båda gratis och jämnbördiga. Istället kan de ta bort någon av de andra femtioelva kanalerna. Då hade "Heroes" utan tvekan kunna tablåläggas 21:00.

* Ikväll: "Hemma hos Obama i Vita Huset" och "True Blood".

2 kommentarer:

Sol sa...

Heroes börjar redan på måndag. Dessutom ska det gå fem dagar i veckan. Serien kanske vinner på att visas tätt ihop, men det känns ändå som att det blir för mycket...

andros sa...

Ja jag upptäckte det nu ja. Som sagt, hoppas det inte blir för mycket av det goda.

Men för egen del blir det nog inga problem otålig som jag är :)