tisdag 3 februari 2009

TV-krönika: 3 februari 2009

* Nu har "24"-maratonen dragit igång och fan vad drygt det verkar vara. Själv har jag mäktat med drygt 20h tv-tittande i ett sträck innan jag kastade in handuken. Det skall bli kul att se hur det hela utvecklar sig under veckan, själv skippar jag att titta på "24" helt och hållet, jag har missat ett par säsonger och att sätta sig in igen betyder att man blir tvungen att se 24 avsnitt i ett svep - har jag inte chansen att vinna 24.000:- så får det vara.

Jag ser direkt tre saker som jag skulle bli galen på:

1. Ringsignalen på CTU-kontoret - det räckte med ett avsnitt innan den fastnade i huvudet och inte på ett bra sett.

2. Kim Bauer, motivering är onödig.

3. Reklampauser! De skulle lätt kunna skala bort 8-10h av maratonet om de skippade all reklam.

Men jag tycker att Tv4 är lite dåliga på att förklara premisserna inför tävlingen. Två lag, byter de av efter ett dygn, eller hur gör de? Och tävlingsresultatet, när får man reda på hur ställningen är? Också det efter det första dygnet?

Glöm inte bort att man kan jävlas genom att rösta på om ljudet skall höjas eller kontrasten skall sänkas för de tävlande här (röstningen avslutas 17:00). Själv lägger jag min röst på kontrasten, man är rätt grusig i ögon efter 21h tv-tittande, lite högre volym tål man väl om det nu det vill säga inte handlar om väldigt hög volym.

* Inte sedan "Släng dig i brunnen" har det visats bra svenskt ståuppande i TV:n, "Stockholm live" är knappt ens värd att nämnas i detta sammanhang, "RAW comedy club" är sålunda efterlängtat. Lite kort var det dock, det hade inte gjort något om det hade varit 1h istället för 30 min. Det enda som saknas nu är något bra roast-program.

Inga kommentarer: