fredag 27 februari 2009

ÖPPET BREV TILL: TV4(TV400) om Big Brother

Alla större svenska tv-kanaler har någon form av kontaktperson som man kan vända sig till om man har frågor men oftast rinner det hela ut i sanden och svaret uteblir. Därför går jag den andra vägen och ställer frågorna i min blogg istället.


Jag ser detta lite som ett experiment och jag förväntar mig egentligen inget svar, först ut ett par snälla frågor till TV4 eftersom att jag är väldigt svag för konceptet Big Brother (jag har även ett par (mindre snälla) frågor till SVT och någon till Kanal 5 men de tar jag vid ett senare tillfälle).


***


Efter att ha läst denna sida finns det fortfarande två frågor/funderingar som är obesvarade:


1.

Fem säsonger skall visas, vilken har ni valt att skippa? Den första säsongen från 2000?



2.

Äger ni de svenska rättigheterna till "Big Brother" nu och betyder detta att vi kan se en ny säsong av "Big Brother" på TV400 vad det lider?



Endast svar via mejl.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag kommer ihåg rätt, kommer inte ihåg var jag läste det, så äger TV4 ännu inte rättigheterna till formatet utan de köpte endast de gamla säsongerna.

Anonym sa...

Detta betyder i och för sig inte att de inte kommer att även köpa formatet i framtiden.

Anonym sa...

Har du prövat att skriva till TV4:s tittarombudsman? Adressen till hans sida är http://www.tv4.se/ovrigt/tittarombudsmannen.

andros sa...

Ja i TV4:s fall kanske det skulle kunna fungera att höra av sig till tittarombudsmannen (om han nu inte har fullt upp med att svara på mejl om när "Tillbaka till Aidensfield" kommer tillbaka eller varför det är så mycket relam på TV4)

Det får bli att surfa runt lite mera efter fakta om Big Brother då, själv har jag bara sökt lite ytligt.