lördag 14 februari 2009

TV-krönika: 14 februari 2009

* Fy fan vad jag hatar Alla hjärtans dag, för att inte tala om mors dag, fars dag, halloween, namnsdagar. Och alla dagar som pekar på en viss händelse: kanelbullensdag, våffeldagen, fettisdagen, kräftpremiären, surströmmingspremiären och allt vad de heter. Bara en massa jippon som handlarna tjänar pengar på. Nej julhelgen, påsken, Alla helgons dag, midsommar och möjligtvis även födelsedagar, där går gränsen.

Detta har inte med något att göra jag ville bara skriva av mig lite.

* SPOILERS! - Vi har redan hunnit fram till avsnitt fyra av "Skins" och hej vad det går (mellan pattar och lår), sex, droger, våld - säsong ett och två framstår som rena rama söndagskolan. Det är ett par saker som jag hade anat var på gång, en lesbisk kärleksaffär mellan Emily och Naomi men å andra sidan hade jag ingen aning om att Cook och Pandora skulle ha maked a monkey (som Pandora själv skulle ha sagt om saken).

* "Melodifestivalen" ikväll, själv skall jag se på det första avsnittet tav "Dollhouse" och ett par andra serie som jag har jag lagt på is nu under en längre tid.

Inga kommentarer: