tisdag 21 augusti 2007

TV3 och Kanal 5 gör en TV4

Jag blev glatt överraskad när jag såg att (gårdagens) Aftonbladet hade ett helt uppslag om höstens tv-nyheter. Ett par datum och serier som jag var osäkra på om och när de skulle ha premiär fick sin klarhet.

Men nu till det jag tänkte ta upp. TV3 och Kanal 5 gör en TV4. Alltså de sänder nya populära serier på sina systerkanaler. Att TV6 kör Dexter istället för TV3 är kanske inte hela världen men jag hade nog hellre sett Dexter som en TV3 serie. För det är ju ändå den kanalen som är störst av de båda, men Dexter kanske inte passar in i TV3 kvinnliga profil?

Och Kanal 5 kör både The Office och Green Wing på Kanal 9. Jag får be till gudarna att det är repriser av de båda serierna de kommer att dra igång med torsdagen den 6 september 22:00 respektive 22:30 och inte nya avsnitt. Annars är det kört för min del. Ja jag har Kanal 9 men hur ofta tittar jag på den hur än bra program som det visas? Aldrig. Jag får skylla mig själ men ändå.

Och visst gör även Tv4 en TV4 iår igen. Per Morbergs omåttligt populära Vad blir det för mat? får får en andra säsong i TV4+. Och nu kan vi även se När & fjärran i TV4+ den 24 augusti.

Suck...

Inga kommentarer: