söndag 5 augusti 2007

När orden (inte) räcker till

Ni vet han den där som är med i den nya tv-serien, vad den nu heter? Han som är gift med hon som var Oscarsnominerad för tre år sedan, jag kommer inte ihåg om hon vann men hon slog igenom i den där kultfilmen i slutet av 1980-talet. Samma film som han var med i, ehhh... ni vet komikern som slog igenom på allvar i början av 1990-talet i den där serien om gifta par som delar lägenhet i en amerikansk storstad som vars namn jag inte har i huvudet. Men det är samma stad som i den där andra serien som har samma handligen som spinoffen på den serien som han är med i, komikern... tror jag?

Eller blandar jag ihop honom med hans yngre bror? De är på pricken lika fast han, den yngre brodern, har en mustasch. Eller rakade han av sig den innan han blev känd för den allmänna publiken? I så fall är hans bror även lik hon som klädde ut sig som en man i den där musikalfilmen som blev lovprisad av alla men inte vann några priser i miten av 1970-talet.

Vänta... lite. Vad var det nu jag skulle säga?

Ovanstående berättelse är fabricerad men förekommer allt för ofta hemmas hos Fjärrkontrollens vänner, släkt och bekanta.

Inga kommentarer: