Visar inlägg med etikett doctor who. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett doctor who. Visa alla inlägg
måndag 7 juli 2014
Doctor Who: Teaser inför säsong 8 + Manuskriptet till hela säsongen här läkt ut!
Det var inte längesedan jag lade upp ett klipp från den kommande åttonde säsongen. Men här är ytterligare ett!
***
Fem manuskript på den kommande åttonde säsongen har läkt ut på nätet.
"BBC Worldwide is currently investigating a security issue around Doctor Who series eight where unfinished material has inadvertently been made public," the company told Radio Times in a statement.
"We deeply regret this and apologise to all the show's fans, the BBC and the cast and crew who have worked tirelessly making the series.
"We would like to make a plea to anyone who might have any of this material and spoilers associated with it not to share it with a wider audience so that everyone can enjoy the show as it should be seen when it launches.
Via Digitalspy
Etiketter:
doctor who
söndag 29 juni 2014
Am I a good man? -12th Doctor
23 augusti. Glöm inte det.
Etiketter:
doctor who
torsdag 13 december 2012
Trailer inför Doctor Whos julspecial
Att göra tv-avsnitt med speciella teman är en fin brittisk tradition. Och den tv-serien som brukar göra de mest anmärkningsvärda julspecialarna är "Doctor Who". Nu har det släppts en trailer inför årets version. Som passande nog handlar om snö.
Etiketter:
doctor who
tisdag 27 mars 2012
Trailer på den sjunde säsongen av Doctor Who
Vilda västern har blivit lite vildare!
Etiketter:
doctor who
söndag 8 januari 2012
torsdag 24 november 2011
söndag 17 april 2011
47-år av Doctor Who på 6 minuter
Hängde du med?
Etiketter:
doctor who
söndag 4 januari 2009
Doktor nr. 11
Känner du igen honom? Ingen fara, 26-årige Matt Smith är relativt okänd för allmänheten han har mest sysslat med teater.Läs mera om honom på BBC:s pressrelease.
Etiketter:
doctor who,
matt smith
lördag 30 augusti 2008
Hösten börjar ta form
"På gång:" listan till vänster här börjar bli rätt rejäl och jag har redan plockat ut ett par guldkorn som jag vill puffa lite extra för:
"Ashes to ashes" - Jag har redan sett den första säsongen så när som på ett par avsnitt men jag ser gärna om denna uppföljare till "Life on mars".
"Fringe" - förhoppningsvis hösten 2008 stora begivelse.
"Weeds" - TV3 sträcksände slutet av säsong 2 eller om det var början av säsong 3(?) förra sommaren (det kan lika gärna ha varit en HEL säsong). Jag vet i alla fall att jag inte har sett Mary-Kate Olsen intåg i serien ännu, slutet (säsong 2) och början (säsong 3) känns bekanta om jag smygläser lite på wikipedia (SPOILERS). I vilket fall som helst - "Weeds", tillbaka i rutan med nya avsnitt!
"Jimmy Kimmel" - Kul att äntligen få se Jimmy Kimmel i svensk TV. Lite trist för Jay Leno som blir undanskuffad till Kanal 9. Han kunde gott och väl få fortsatt på Kanal 5 tills han lägger av nästa år.
"Idol" - vad vore en höst utan "Idol"? En tristare höst. Men jag kommer nog som vanligt att se uttagningarna i början av serien aka freakshowen för att inte titta på det förens det drar ihop sig till finalen.
"Heroes" - Säsong 2 är inte lika bra som säsong 1 det är ett välkänt faktum. Men man måste bara se det ändå för Tim Kring har ju lovat att bättra sig rejält inför den tredje säsongen.
"Hål i väggen" och "Stor i Japan" - mest för att jag gillar Japan i största allmänhet och kanske lite för att "Superklasse"-kockarna Jens och Sebastian äntligen syns i rutan igen i "Stor i Japan".
"Fringe" - förhoppningsvis hösten 2008 stora begivelse.
Var är ni?!
Säsong 2 av "Skins" på Kanal 5 - Att "Supernatural" har dykt upp är en liten tröst men jag vill ände se lite mera realism i rutan och då är "Skins" en given serie.
"Battlestar Galactica" - Jag blir riktigt jävla lack på Kanal 5 när det gäller denna serie som har blivit mosad, upphackad och spritt som ett tunt lager över femmans tablå de senaste åren. Börja om på nytt, sänd miniserien, börja sedan på säsong 1 och arbeta sig sedan framåt genom säsongerna. 4-5 dagar i veckan på SAMMA tid och på en VETTIG tid. Gör om, gör rätt!!
"Doctor Who" - Den mediokra spin-offen "Torchwood" får fortsatt förtroende på TV4+ medan SVT kastade ut "Doctor Who" efter en säsong bara. Vem tar över rodret?
Etiketter:
ashes to ashes,
battlestar galactica,
doctor who,
fringe,
heroes,
idol 2008,
jimmy kimmel,
skins,
torchwood,
weeds
torsdag 5 juni 2008
Fjärrkontrollen vädrar sin åsikter om senaste nytt
SVT har gått ut med vilka fem stjärnor som skall medverka i årets upplaga av "Stjärnorna på slottet". Fem föga intressanta stjärnor: Jonas Gardell, Janne "Loffe" Carlsson, Christina Schollin, Kjerstin Dellert och någon som heter Staffan Scheja - jag har absolut ingen aning om vem han är? Pretto-varning på flera av årets "Stjärnor".
Harold Perrineau is One of The Unusuals
"Lost" star Harold Perrineau has joined ABC's one-hour pilot "The Unusuals," says The Hollywood Reporter."The Unusuals," from Sony TV, is a comedy-drama set at a New York police precinct. Perrineau will play Det. Leo Banks, who is always agitated and never takes off his Kevlar vest as he worries that he might die. commingsson.net
Komedi och Harold Perrineau? Går de två ihop? Skall bli kul att se vad de gör av detta.
Tolv avsnitt av "The United States of Tara" har Showtime beställt. Läs mera om serien här.
Syfyportal skrivet att "Doctor Who" OCH "Torchwood"-fansen kommer att få se mindre av sina favoritserier under 2009. Trist. Apropå dessa serier, SVT har enligt ryktet inte för avsikt att visa säsong två av "Doctor Who" och TV4+ har inte gått ut med något exakt datum för den andra säsongen av "Torchwood" även om den är på gång någon gång under sommaren.
Sist men inte minst kanske det viktigaste av allt, "Simpsons" är (nästan) klart för fyra år till. Låt oss hoppas att dessa fyra år blir de sista. Allt har en ände utom korven... ja ni vet.
Harold Perrineau is One of The Unusuals
"Lost" star Harold Perrineau has joined ABC's one-hour pilot "The Unusuals," says The Hollywood Reporter."The Unusuals," from Sony TV, is a comedy-drama set at a New York police precinct. Perrineau will play Det. Leo Banks, who is always agitated and never takes off his Kevlar vest as he worries that he might die. commingsson.net
Komedi och Harold Perrineau? Går de två ihop? Skall bli kul att se vad de gör av detta.
Tolv avsnitt av "The United States of Tara" har Showtime beställt. Läs mera om serien här.
Syfyportal skrivet att "Doctor Who" OCH "Torchwood"-fansen kommer att få se mindre av sina favoritserier under 2009. Trist. Apropå dessa serier, SVT har enligt ryktet inte för avsikt att visa säsong två av "Doctor Who" och TV4+ har inte gått ut med något exakt datum för den andra säsongen av "Torchwood" även om den är på gång någon gång under sommaren.
Sist men inte minst kanske det viktigaste av allt, "Simpsons" är (nästan) klart för fyra år till. Låt oss hoppas att dessa fyra år blir de sista. Allt har en ände utom korven... ja ni vet.
onsdag 3 oktober 2007
Steven Moffat aktuell för Tintin filmen
Etiketter:
couplings,
doctor who,
steven moffat,
tintin
tisdag 3 juli 2007
Kylie Minogue klar för en roll i Doctor Who
(bild via kylie.com)
Etiketter:
doctor who
fredag 8 juni 2007
Bra och dålig engelsk teve
Det var en oväntat spännande upplösning på Doctor Who igårkväll. Doktorn skickade tillbaka Rose 200.000 år i tiden till nutid utan att hon visste om det. Rose kämpade med näbbar och klor (och en bärgningsbil) för att öppna TARDIS hjärtat och se in i framtiden. Tidsknas följde, hon var sin egen och mänsklighetens fiende Bad Wolf. Doktorn offrade sitt liv för att rädda Rose som strax innan hade hon dödat alla Daleks. Fram och tillbaka hejsan svejsan. Men en bra och lagom knäpp avslutning på säsongen var det. Och det var extra kul att vi fick se den tionde doktorn David Tennant i slutet.
Om Doctor Who överraskar positivt så fortsätter Robin Hood med att överraska negativt. Serien går på tomgång även i det andra avsnittet. Det är fortsatt dålig klippning, luckor i manuset och dåliga skådespelarinsatser, stridsscener och specialeffekter. Och varför är Lille John en liten unge för? Lille Johns karaktär har väl alltid varit en storvuxen lätt korkad man i de flesta andra skilldringarna av Robin Hood?
Idag förbannar jag mig över att det är bra på teve och fint väder ute. Jag vill inte missa Emil och griseknoen, Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Battlestar Galactica, Entourage, Epitafios - Besatt av hämnd, My name is Earl mfl. Men det sköna vädret har mig i sitt grepp. Ahh...
Dock skall jag försöka att se Epitafios (SVT2 22:30) The series is set in Buenos Aires and centers around a killer's revenge plot carried out on the people involved with the death of four high-school students during a hostage-situation gone bad, five years before. (via wiki)
Och... Psych (Kanal5 21:00) Psych is an American comedy-drama series billed as "a fake psychic, real detective series" starring James Roday as Shawn Spencer, a young police consultant whose "heightened observational skills" and impressive detective instincts lead people to believe that he's psychic. (via wiki)
Etiketter:
doctor who,
epitafios,
psych,
robin hood
torsdag 24 maj 2007
Dirt dax!
© HBOIgår:
Extras Daniel Radcliffe var lysande igårdagens avsnitt av "Extras". Han försökte spela tuff och det gick sådär, han rökte, pratade snusk och raggade på allt och alla. Oväntat kul. Och Stephen Merchant i rollen som Darren var oväntat odräglig. Ricky Gervais karaktär Andy Millman fick stå i skuggan av honom ändå lyckade Andy med att förolämpa ett barn med downssyndrom och hamna i bråk med Warwick Davis.
Lost Hade det inte varit för att Daniel Radcliffe medverkan i "Extras" hade jag nog endast sett på "Lost" igårkväll. Det har varit en del snack om gårdagens avsnitt och med all rättvisa, vi fick reda på en hel del om Sawyer och Lockes förflutna.
Beyond the break "Beyond the break" är ett hån mot alla andra ungdomsserier. Tycka vad man vill om "OC" "One Tree Hill" och allt vad de heter med de är på långa vägar inte lika dåliga "Beyond the break". Krystat upplägg, handling, skådespelande, genomförande och slutresultat.
Idag:
Nu äntligen är det dags för Dirt att ha premiär på TV400. Jag skrev om den serien redan den 5 februari iår. Då var jag exalterad, nu har dock känslorna svalnat lite. Men idag får Kanal5s "Day Break" snällt gå åt sidan för Courtney Coxs "Dirt". Men mellan "Doctor Who" och "Kyle XY" är det fortfarande dött lopp. Det blir att bläddra fram och tillbaka.
Etiketter:
beyond the break,
day break,
dirt,
doctor who,
extras,
kyle xy,
oc,
one tree hill
torsdag 10 maj 2007
Earthcake och Willy Wanker
SVTs nyhetsprofil Rikard Palm kan verkligen konsten att bjuda på sig själv. I gårdagens avsnitt av Robins var han med och kommenterad sitt stående inslag från förra säsongen av "Robins". För er som inte vet vad jag menar så hade Robin med ett inslag i varje avsnitt där Rikard Palm gör bort sig i direktsändning.Nu var han alltså med själv som gäst och Robin bjöd på det hitintills mest pinsamma inslaget. Rikard Palm ringer till ett hotell i Japan efter jordbävningen i Kobe 1995 och frågar om de har haft earthcake. Ja, earthcake - jordkaka. Efter ett tag sansar han sig lite och säger earthshake istället, lite bättre formulering än earthcake men inte lika bra som earthquake. Hur illa/bra han än formulera sig är ändå japanernas engelska sämre än Rikard. Det slutar ändå till fördel för den välmenande Rikard.
Det finns två falanger av Ricky Gervais fans. De som föredrar "The Office" framför "Extras" och tvärtom. Jag föredrar "The Office". "Extras" är alldeles för ojämnt. Gårdagens avsnitt var halvkul men helpinsamt. Bästa repliken av alla hade Orlando Bloom: Willy Wonka? Willy Wanker! Om sin "dödsfiende" Johnny Deep.
Ikväll är det dags för den oundvikliga sedvanliga krocken mellan "Kyle XY" och "Doctor Who". Tiden mellan 21:00-23:40 är vigd åt inkvalandet till lördagens Eurovisionfinal
Bild: Robins © SVT
Etiketter:
doctor who,
extras,
kyle xy,
robins
fredag 27 april 2007
Sci-fi!
Krocken mellan "Doctor Who" och "Kyle XY" igår var smärtsam. Vad kolla på? Ole dole doff... krona eller klave? Till slut kompromissade jag, 50/50. Det blev halvlyckat. Tur att "Doctor Who" går på SVT det vill säga 15 minuter kortare än reklamfyllda "Kyle XY".
Fenomenet media styr världen togs till sin spets i gårdagens avsnitt av "Doctor Who". Satellit 5 som kretsar kring jorden 200.000 år in i framtiden har övertagits av en utomjording som styr människornas öde med järnhand. I "Kyle XY" är Kyle mera lustig än vanligt. Han försöker sova men kan inte göra det. Istället rensar han ur kylskåpet och lyssnar på störningar på radion till Josh stora förnöje, han är nämligen övertygad om att Kyle är utomjording. Kyle blir till slut trött och somnar i ett badkar.
Gårdagens dos av sci-fi fixad. Idag är det en ny härlig dag. "Stargate Atlantis" och "Battlestar Galactica". Trailern till "Stargate Atlantis" verkar lovande, Wraiths anfaller Atlantis och ett mindre krig utbryter och Teyla blir smittad av Wraith DNA. "Battlestar Galactica" har tyvärr inte fått några häftiga trailrar i veckan. Men jag vet ändå att den serien levererar.
För alla er som har Sci Fi Channel kan jag tipsa om att det andra avsnittet av Painkiller Jane går ikväll.
Fenomenet media styr världen togs till sin spets i gårdagens avsnitt av "Doctor Who". Satellit 5 som kretsar kring jorden 200.000 år in i framtiden har övertagits av en utomjording som styr människornas öde med järnhand. I "Kyle XY" är Kyle mera lustig än vanligt. Han försöker sova men kan inte göra det. Istället rensar han ur kylskåpet och lyssnar på störningar på radion till Josh stora förnöje, han är nämligen övertygad om att Kyle är utomjording. Kyle blir till slut trött och somnar i ett badkar.
Gårdagens dos av sci-fi fixad. Idag är det en ny härlig dag. "Stargate Atlantis" och "Battlestar Galactica". Trailern till "Stargate Atlantis" verkar lovande, Wraiths anfaller Atlantis och ett mindre krig utbryter och Teyla blir smittad av Wraith DNA. "Battlestar Galactica" har tyvärr inte fått några häftiga trailrar i veckan. Men jag vet ändå att den serien levererar.För alla er som har Sci Fi Channel kan jag tipsa om att det andra avsnittet av Painkiller Jane går ikväll.
Etiketter:
battlestar galactica,
doctor who,
kyle xy,
painkiller jane,
stargate atlantis,
stargate sg-1
fredag 23 mars 2007
Doctor Who får en fjärde säsong

I Sverige är vi fortfarande inne på den nionde doktorn och den första säsongen sedan serien nystartade. Men BBC (via TV Squad) skriver att säsong 4 är på gång 2008. Det är fortfarande oklart om den tionde doktorn, David Tennant (bilden) är aktuell för den nya säsongen. Freema Agyeman har rollen som Martha Jones, doktorns nya assistent efter att Billie Piper (bilden) lämnade serien efter säsong 2.
Säsong 3 av "Doctor Who" har premiär den 31 mars i Storbrittanien.
(bild via här)
Etiketter:
doctor who
torsdag 15 mars 2007
Bättre än inget...
Nu har det hänt det som inte får ske, bloggen åt up ett av mina (långa) inlägg :( Jag har haft tur än sålänge, blogger.com är bra mycket tillförlitligare än vad webblogg.se någonsin kommer att vara.
Well... det får bli ett halvinspirerat inlägg istället, orkar liksom inte skriva om allt igen och om samma sak igen.
Se på "Doctor Who" ikväll SVT2 20:00 den serien är bra. Och en dokumentär om knäppa Japanska tv-program "Japan Best Hit TV" TV8 21:00.
Vi hörs senare...
Well... det får bli ett halvinspirerat inlägg istället, orkar liksom inte skriva om allt igen och om samma sak igen.
Se på "Doctor Who" ikväll SVT2 20:00 den serien är bra. Och en dokumentär om knäppa Japanska tv-program "Japan Best Hit TV" TV8 21:00.
Vi hörs senare...
Etiketter:
doctor who,
japan best hit tv
torsdag 8 mars 2007
Doctor Who
"Doctor Who" var allt jag hade förväntat mig och lite till. Skruvad historia, slapstickmoment, sköna karaktärer och konstiga varelser. Jag är lite rädd för all plast nu, tänk om datormusen biter mig i handen? :S Det första avsnittet var egentligen en enda lång uppladdning inför resten av serien, många frågor är obesvarade. Varför åkte de fram till år 5 miljarder i sin "Police public call box" en förklädd Time And Relative Dimension (or Dimensions) In Space i slutet av avsnittet? Och vilka var karaktärerna man träffade där? Varför just plast? Vad är antiplast?
Nästa vecka bänkar jag mig framför TVn igen vid åtta tiden, denna serie måste jag fortsätta följa!
(bild via här)
Etiketter:
doctor who
Get Lost... Doctor Who!

"Lost" har verkligen målat in sig i ett hörn. Gårdagens avsnitt hade kanske en oväntad upplösning, att det var Charlie som skall dö inte Claire, men det var allt. Det var alldeles för många tillbakablickar och för lite om vad som händer på ön. Nej "Lost" har verkligen sjunkit i mina ögon, jag hoppas att något väldigt oväntat händer som samtidigt inte är alldeles för krystat. Men det kanske är för mycket begärt, med tanke på alla lustiga skaer som redan händer på ön?
Ikväll är det så äntligen dags för "Doctor Who" att ha premiär på SVT2 20:00. Jag tillsammans med flera andra har nog inte insett hur pass stor serien "Doctor Who" är i England. Det skall bli spännade att se hur den nionde reikarnationen av doktorn är eller var det den tionde? Ajaj...
Ikväll är det så äntligen dags för "Doctor Who" att ha premiär på SVT2 20:00. Jag tillsammans med flera andra har nog inte insett hur pass stor serien "Doctor Who" är i England. Det skall bli spännade att se hur den nionde reikarnationen av doktorn är eller var det den tionde? Ajaj...
Torsdagens: Program jag skall slökolla på för att få se...
När en av de kvinnliga deltagarna i "Snyggast i Klassen" kanske dissar Ebba von Sydows oproportionerliga huvud. Har sett det inslaget i en trailer för programmet.
Lördagens: What the f*ck where they thinking of?!
Berlin Alexanderplatz av Rainer Werner Fassbinder En serie som jag bara har hört goda ord om men som har en riktigt jävla värdelös sändningstid 3 lördagar framöver á 5 avsnitt varje lördag á 5h 20min. Zzzz...
(bild via här)
Etiketter:
doctor who,
lost,
snyggast i klassen
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)